|
|
|
|---|---|
|
735ia -90 med 26k mil på mätaren, fullservad. 25.000:- Dyrt? Är det något man bör vara rädd för? Hur är den att köra/äga? Problem? /Johan | |
|
Mitt favorituttryck: Ingen kommer ihåg en fegis! Köp den du om den är i bra skick. Det finns massor med beg reservdelar om det skulle gå sönder något. vad kostade en sån ny? 500000:-? Du kommer bräcka varenda granne med en sån där! Automat är bekvämt |
|
|
Visst vågar man köpa en sådan, men kom ihåg att driftskostnaderna inte ligger i samma klass som inköpet! En 735i kommer aldrig bli billig att köra. Tex. försäkring ca 8-10.000 kr/år, skatt 2000 kr/år, bränsleförbrukning 1.5 liter/mil osv osv. Men det är en alldeles underbar bil på alla sätt, helt klart värt pengarna att köra det kostar att köra den, bara man har dem! Kolla att kam/topp är fräscha, dyra saker att laga. Även lådan skall växla mjukt med samtidigt distinkt. Kan också finnas rost längst ner på dörrar och framskärmar och längst ner på baklucka. Listan över fel är förstås längre än så, så det gäller att vara händig, annars kan det bara gå på ett sätt=ekonmisk ruin! 25.000 är ingenting för en sådan bil, köp direkt om den är fräsch. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Hmm, om 25.000 kronor vore dyrt, vad skulle priset vara annars för en -90? //Schnitzer |
|
|
Vill stämma in i J.L:s kloka analys. 25KSEK är ett ok pris om bilen är i bra skick. Är den i bra skick har du sannolikt många härliga, inte överdrivet dyra och hyfsat förutsägbara milkostnader att vänta dig. Lycka till! /Simon |
|
|
Underbara bilar som verkligen är prisvärda numera. Kan inte komma på nån annan bil som ger lika mycket bil för pengarna. Och priset tycker jag är mycket bra för en -90. Att köra en 735 är fantastiskt. Iaf om man kört bilar i samma prisklass innan. Hoppas det är skinn och mycket annat lullull i den. Ju mer, desta bättre. Angående försäkring så är mitt tips att skriva bilen på en förälder. Min gamla 735a hade kostat mer än själva bilen att halvförsäkra!!! Farsan som är 58 år, bor på landsbyggd, full bonus betalade 2500 kr halvförsäkring/året. Annars är det ju bara att tuta och köra =) Ett tips är dock att du inte köper bilen och inte har pengar över för att driva den. Som det blev i mitt fall. Ha pengar över när du köper en sådan bil, även fast man lätt blir förälskad vid första ögonkastet... Men en dyr reparation kan komma plötsligt! ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
Inte helförsäkrar man väl en bil för 8-10000:-/år med ett anskaffningsvärde på 25000:- . Trafik , på sin höjd halvförsäkring enl. mitt sätt att se det. Antager att det är den här som du tänker på ? Länk. Lite rost som lätt kan fixas om det inte är mer än vad som uppges. 24000 mil med S-bok låter bra. Mvh. Patric Länk |
|
|
Köp köp köp om allt verkar OK .........BMWLundqvist......... |
|
|
tompas: du skriver följande:Angående försäkring så är mitt tips att skriva bilen på en förälder.Det är väl inget bra hur ska man då få ihop till bonus och kanske i framtiden få lägre premie?Man lurar systemet men i själva verket så lurar man sig själv i slutändan.Jag har alltid skrivet mina bilar på mig själv eftesom det är jag som kör dom!Och om jag inte minns fel så har försäkringsbolaget vissa regler som man bör/ska följa eller?? Polisen kan stå vid nästa krön....så ta det lungt |
|
|
Så länge man är under 30 år så kommer det bli så fruktansvärt dyrt att försäkra en 735i att det inte spelar någon roll om man har bonus eller ej, så att skriva på en förälder är det enda som är möjligt. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
jag anser att E32 är en helt underbar bil att åka den slår det mesta...alla bilar är ju dyra att äga men 735 ligger kanske lite högre i reservdelskostnad än en Volvo 850 eller dylikt men 735 är värd det...för en goare bil att åka i får man leta...det skulle kanske vara 750... Bara det bästa, åt det bästa BMW CS #5075 |
|
|
Köp, om det känns rätt. Kan du skruva lite själv så kommer du inte bli ruinerad. Så länge du ger fan i å köpa 750 så går det att klara sej med en rimlig ägandekostnad. Klart du ska chansa, vad får du för bilen med rasad automat? I värsta senariot..... 26år, parkering på gatan, storstad, halvförsäkring=4000kr om året. Bonus? Finns det fortfarande........ "Tänk vad kompliserat det blir när en sak leder till en annan" |
|
|
Gällande bränsleförbrukningen är det ingen gigantisk skillnad mellan 735i och 750i enligt mina erfarenheter. Däremot blir 750i vansinnigt dyr om någon avancerad elektronik till motorstyrning början spöka och man är hänvisad till BMW:s felsökning för 1500 kr/timme. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
svardska |
Å andra sidan tar det inte en timme att få en utskrift på en felsökning på BMW. Det tar max 5 min. Men å andra sidan! varför skall man köpa en 735á? jag gjorde det och blev mkt besviken. Du handlar 750 till obetydligt mer pengar och det börjar likna riktig bil det, 735án är bara tung och slö enligt min mening. En sämre merca helt enkelt. |
|
Starre: Jag anser inte att jag lurar mig själv, eftersom min inkomst endast är studiebidrag+lite lön från helgjobb. Det skulle bli ekonomiskt ohållbart att äga en fin BMW med den inkomsten. Om något skulle hända har jag lånat min farsas bil helt enkelt. Svårare än så är det inte. Har jag däremot jobb med fast inkomst skulle jag direkt ta bilen på mig själv. ______________________________ Min f.d. 735iA -88 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.