AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
501

värde på 535iM -90

Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Hej, tänkte få andras synpunkter på värdet av denna bil.

Det är en 535 -90 i fint skick med full M5 optik både ut och invändigt. 15000 mil, import av BMWfirma för 2 år sedan. Skinn, nya 17", cd+cdväxlare med 8 orig högt, stora datorn, elhissar, fjärrlarm, dimljus, vinterdäck. Originalmotor, ej trim =(.

//Daniel
Misstänkt lite mil på en snart 12 år gammal bil. Skulle tro 35-50', saknar AC.. svårbedömd bil. Bättre att satsa på en 530i med v8 från 93,modernare motor och marginellt dyrare. Eller varför inte 540...:-)

Simon
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Om man kollar igenom annonserna finner man att det finns en del 535:or som inte har gått längre, och denna är uppkollad. Verkar vara ett fint exemplar, all utrustning utom ac. Jag har inte hitta någon för sådan för 35', tipsa gärna om du vet om någon. Har hittat många för det priset men då är det med mindre utrutsning, fula fälgar och/eller många mil på mätaren...
och det finns ju inte så många med full M5 optik...

visst skulle jag hemskt gärna ha en 530-540 V8, men vad jag har sett så går de fina exen på ungefär 65' och uppåt. Mycket dyrare än 535:an.

//Daniel
Hejsan Daniel,

65' för en 530...? Själv fick jag 64' för min 530 för ett år sedan, det var inga större fel på den 18000 mil, AC, men inte mycket mer än std sedan... Jag tror att genom att leta och pruta går det säkert att hitta en fin 530 93-94:a för 50-60' med mycket utrustning. e34orna står inte speciellt högt i kurs nu som bekant,dock är det en helt ok bil.

Hittar du inte en fin bil i Sverige, finns alltid privatimport som alternativ...!!

Önskar dig lycka till i ditt letande!!

Simon
Tjena!
Jag tycker att 40-45 verkar rätt lagom. 535:an har enligt flera BMW-mekaniker den bästa och mest slitstarka motor som BMW byggt (om den nu servas som den skall). En stor härlig sexa helt enkelt.
Att den saknar AC påverkar inte priset så mycket, bilen är trots allt 11 år gammal. Dessutom tenderar AC:n att gå sönder med tiden.
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
Säg gärna till om ni hittar en fin bil för de priserna ni anger.

Själv tycker jag att 530, är lite för högt värderad i förhållande till 535:an, för som sagt har jag inte hittat en enda annons på en 530 för 50'.

Har bestämt mig för att strunta i den 535:an jag var och tittade på, den var jättesnygg med fabriksmonterad M5 utrustning. Han påstod att milen var kollade men han hade ingen servicebok (import utan servicebok kan man ha otur med) och så var det flera repor i lacken på högersidan.

AC, påverkar kanske inte priset så mycket, men klart man vill ha AC =) har det på min 325 -92 som fungerar utmärkt (säljer bilen idag)

//Daniel
Daniel!

Jag är kanske fåfängd men jag tycker du skall satsa på en 535:a! Jag tror du kan hitta en fin dokumenterad för 50'. Om jag hittar ngn skall jag gärna skicka den till dig, det lovar jag!
Och då menar jag förstås att skicka annonsen och inte bilen...

Lycka till!
Visa användare
442
Dannemann
330ci -01
535:an går att hitta för 50' det tror jag oxå, jag letar och letar.
har själv haft en Hartgetrimmad 535:a från -88, fan va den gick, noll till hundra på 6,5 och toppfarten vågade jag aldrig maxa var minst 260km/h. Jag vill ha en liknande igen. Svårt att hitta i en sån jag vill ha, är inte ute efter en helt orignal. Behöver i ofs inte vara trimmad men, snygg måste den vara.

P.S. fick 58' för min

//Daniel
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.