|
|
|
|---|---|
|
Jag letar polerat fjäderbensstag i alu till M5 E39 akutfebrilt! Hittar inget någonstans förutom ett tips jag fick här på sidan att det skulle finnas på Uppsala Bilteknik. De har dock lev tider som de inte ens själva vet, stagen är inte tillverkade ännu och kan ta allt från någon månad till ett halvår. Obra! Någon som har koll på detta skull jag uppskatta ett tips xtremt mycket! Qvarnis | |
ant |
jag hittade ett stag till e39 6cyl+8cyl i polerad aluminium på bildelsimporten. Länk om det passar m5 karossen vet jag dock inte. men det är väl inte längre bort än att du ringer till bildelsimporten och frågar dom. hoppas det löser sig.. läste om ditt tidsschema i en annan tråd.. ========== Länk |
|
ant: Det passar inte på M5an. De hade dock ett till M5an men lev tiden var allt från om ett par månader till i höst någongång. Flera förslag någon? Qvarnis |
|
ant |
det var ju synd. du kan inte tänka dig att svetsa ihop ett eget? kan inte vara allt för svårt. om du inte hanterar svetsen själv så finns det alltid annat folk som kan göra det. beoende på vad det hela får kosta så kanske man kan tänka sig att en firma som sysslar med aluminium kan tänka sig att smälta ihop ett stag åt dig. inte helt otroligt om du har mått och anvisningar att tillhandahålla dom. ========== Länk |
|
Qvarnis: Kolla med www.oclbrossons.se (tel: 011-19 77 00) De säljer AC-Schnitzer prylar, t.ex. väghållning/fjäderbenstag: Länk se längst ner på länken Mvh //Wille BMWCS #4737 |
|
|
Dinan Strut and Shock Tower Braces help to maintain the structural integrity of the towers over the life of the vehicle, as well as providing sharper handling by reducing flex under hard cornering conditions. The braces can be installed in conjunction with Dinan Suspension Systems or with the stock components. Manufactured from 6061-T6 aluminum for light weight and superior strength, featuring a brushed finish and carbon fiber inserts for an attractive addition to the engine compartment and trunk. The end brackets are machined for precise fitment over the existing strut tower reinforcements for a clean and solid installation Detta är Dinans... det är rätt snyggt... Kolla på denna sidan... Länk _____ |
|
|
När du åker till Jönköping och hälsar på din far så kan du hälsa på MH-GTR. Jag kan lova dig att han fixar ett om han så ska bygga det själv =)... MVH Patrik |
|
|
Hej Qvarnis Jag har ett polerat aluminium fjäderbesstag liggande från G-Power i Tyskland som suttit på en 540 E39:a -96. Men jag vet tyvärr inte om det passar på M5:an. Mvh Pelle |
|
|
wille w: Finns inget hos Schnitzer tyvärr. Qvarnis |
|
|
Audi TT: Vet du nummret dit? Qvarnis |
|
|
Pelle W: Passar inte tyvärr. tack iaf. Qvarnis |
|
|
Qvarnis: Länk mail: mh-gtr@telia.com Manuel +46 36 37 73 14 +46 705 50 87 70 //Wille |
|
|
WilleW: Tack för tipset, han var ju mer än serviceinriktad. Nu letar vi efter en M5a i Jönköpingsområdet att mäta på för att tillverka ett stag. Om någon har en M5 E39 i Jönköpingsområdet och kan tänka sig att ställa upp med den för att ta lite mått vore vi glada. Ersättning utgår självklart. OBS! Det måste vara en M5a. Isf kontakta mh-gtr@telia.com alt tfnnr 0705-508770. Qvarnis |
|
|
HA HA Var det inte svårare än så? Jag kan hjälpa dig. Men Herr. Manuel svarar inte nu så vi får ta det nästa vecka. "Ersättning utgår självklart" Tja en tur i den orange vilden låter inte fel... HA HA =) MVH Patrik 6 öl i kroppen så ursäkta stavningen... |
|
|
Som sagt... Ska ni få något gjort ring MH-GTR... Eller ring Hamann och fråga om dom bygger ett för samma pris=)... (Tror inte det) MVH Patrik 6,5 Öl i kroppen--- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.