|
|
|
|---|---|
|
Hej! Min pappa är sugen på en BMW 5-serie. Han vill ha en stark och snabb bil, som minst en 525, allt uppåt i 5-serien av intresse av 91-96 års modeller till en prisbild av 55-60tusen. Vilken bil kan ni rekomendera till detta pris,obs den ska vara driftsäker och inte alltför dyr att reparera. Beemer-Tompa | |
|
Om Du ställde den frågan till mig skulle jag svara ngn av de sista 525 av E-34, sedan eller touring, smaksak. Vad gäller E-39, 523 av modell 97 och senare, dock stämmer Din prisbild lite dåligt då. Sök i forumet där har denna typ av frågor besvarats många gånger. Lycka till med de Ni väljer. Ps grattis till "årsdagen" för mig är det "årsdagen" för 31 år sedan. DS NoFear |
|
|
Tycker far din ska handla en E34 525 24V, det verkar vara mycket bil för lite pengar... Satsa på en fin 93-94 och köp inte första bästa... Leta tills ni hittar just den ni vill ha... //Cosmos "Borrows My Wallet" E28 Registret #160 |
|
|
Köp en fin 525i 24V runt -95 med c:a 20.000 mil på mätaren för drygt 50.000 kr. Ett bra köp, extra roligt om man kan hitta en paketutrusatad Executive. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
spara ihop till en E39 i stället... _____ |
|
|
Din pappa har helt rätt när han vill ha en 5-serie. En E34 är klockrent, den vackraste Sedan som byggts, kunde inte valt bättre själv ;-) Har ni sett den här? Länk inte min (tyvärr), men sugen blev jag. Få mil, sv-såld och 530!!! Annars är 525 helt OK, även 520 OK tycker jag särskilt med Executivepaketet. Prova Sök Inlägg, det finns terrabytes om 5serien att läsa och lära av. ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Hej! Har sett 530:an förut vart också sugen. Dock är den lite gammal.Tyvärr så har jag blivit lite skeptisk mot just 530, därför att en kompis hade en 530-93:a och nästan det enda han hade var problem, och dem kostade honom mycket deg. Förästen 530 före 90 tror jag det är, har bara en 6:a under huven. Beemer-Tompa |
|
| En polares 530 äter vippor. | |
|
Glöm inte att före -93 så var det M30-motorn i 530 som är 6-cylindrig. Fr.o.m. -93 så sitter det en V8 (M60) i 530. Gäller E34. Jag tror bara 530 med 6:a såldes 89 och 90 i Sverige. Sen kom ju 525 24v. Mvh Patrik - blurr, blurr :) _____________________________________ Mannen bakom Länk |
|
|
Som sagt tidigare är E34 den snyggaste BMW som har gjorts. Grym komfort och mycket bil för pengarna. Personligen tycker jag en 525 92-93 kan vara ett perfekt köp för en ca 55-60000:-. |
|
|
JL.. Visa mig en -95:a för 50k!.. Fin! E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
Jag var i Sumpan och skulle kolla på 530:n VillaRosa länkar till,för en kompis(gbg) räkning . När jag kom och frågade om bilen så var det 2 killar där redan och tittade på den så han sa att bilen var såld eller i princip såld detta var vid ett-tiden idag. Handlarn gör nog ett klipp hur som helst,min kompis hade sett annonsen på samma bil för 10000:-,ägaren sålde den för att den inte startade,generatorremmen hade gått av så batteriet var dött. Den såg fin ut på utsidan iallafall. //Jörgen 325 iX - "weather or not" |
|
diamantsvart_bmw |
jag gav 38 000 kr 19 000 mil i mycket bra skick |
| Jag köpte min 525tds -95 för 70k, jag är hur nöjd som helst, den är utrustad med executive-paket och mycket stark och skillnaden i acceleration mellan den och en bensinare kan kvitta tycker jag, när turbon hoppar i så gör den det och en kick får man hur som helst, åk starkt, billigt och effektivt med en 525tds e34 ;) det är mitt råd. Den har gått 22000-23000 mil, den är som ny både invändigt/utvändigt och i motorn. | |
|
J.L Hittar du ingen för 50 eller? E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
| De sista E34:orna är otroligt prisvärda. Underbar komfort för pengarna. Helt andra priser på E39. | |
|
En riktigt fin 525 från 95 är nog svårt om än inte omöjligt att hitta för 50 KSEK. Tror att man få lägga till ca 10KSEK om man ska ha en med SCHiin, AC, farth och ASC+T....och va 20 000 mil. /Simon |
|
|
Håller med dig Simon!.. Hade jag hittat en för 50 så hade den stått i mitt garage.. E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
|
Jag skulle föreslå en BMW 540 E34, V8, manuell m.m. Men priset ligger klart över dina 60 000. :-) Så det kanske är för dyrt... annars härlig bil, karossen och design är ju stilren och bilen har en otrolig körglädje, om det är vad din pappa söker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.