|
|
|
|---|---|
|
Kan jag ha 9" breda fälgar fram på en M3 E36 med ET 32 ? Tack! | |
|
mosse: Du måste nog ange 17", 18" eller 19" också ;) Annars blir det lite svårt att ha en åsikt. Hade själv 8.5x18" och det tog i vid fullt rattutslag med orginalchassi. |
|
|
Sorry...börjar bli trött! Det gäller 17" Men nää...det blir nog inte snyggt! /hittade en uppsättning 9x17" til salu BBS RX till bra pris...) Klas |
|
|
Coolblue : Tog i kanterna ? Jag har 8.5x18" och det tar inte i för mig. har iofs bara 225 breda däck på nu. "the hardest cars to chase are german cars ..." - L.A. police department //cruZZe |
|
|
*cruZZe* Har man mindre en 41 i ET så breddas fälgen innåt och mer så breddas den utåt. Jag har 8,5 18" ET 38. 225/40 däck fram och sänkt 45mm och mina hjul kan rulla frittt vid fulla rattutslag. Länk |
|
|
känns som att det är mina fälgar du pratar om =) Brorsan köpte de till sin f d 325 med m-techning. Fram tog det aldrig i såvitt ja vet men däremot så kunde de slå i bak efersom ET:et inte riktigt stämmer (dock på insidan). Jag har även kört de på min f d M3 och va samma sak där. På min M3a så hade ja koni sportdämpare och h/r 40/10 fjädrar. Intera kan svarva av eller så är det bara att komma och provmontera. mvh larsson |
|
|
cruZZe: Innerkanten på fälgen tog (precis) i skyddshöljet till stötdämparen lät inte så kul om man glömde bort det vid fickparkering. Vet ej vilket ET det men det var AC Schnitzer Type III (ej split). |
|
|
Ni verkar ju redan ha redat ut att fälgarna i fråga ej passar. Själv kör jag med 9 x 19 Breyton med 235/35 fram tillsammans med H/R 40-10 och det fungerar helt utmärkt. Så är bara inpressningen rätt funkar det bra med 9" fram. /// John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.