AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
373

Navi trasig

Min Navi ger ifrån sig konstig info. Den lilla pilen som visar positionen på kartan roterar hela tiden, vilket även riktningspilen i högra övre hörnet gör.
Jag lämnade in bilen hos BMW i Tyskland för en check och fick beskedet att det troligen är gyrokompassen som är trasig. Jag har den senaste software tillgängliga software versionen samt antennen är kontrollerad.
Någon som har tips om det enkelt går att fixa eller är det bara att leta fram E 1000.- och få det fixat via BMW.
Finns det några begagnade GPS-enheter på marknaden? Kan man bara byta kompassen? Jag har letat i bildelsbasen utan framgång.
Li
15
Lindgren
740iA -97
Hej Thomas

Har du kollat om din navi klarar senaste mjukvaru uppgraderingen?
Jag var på BMW i förra vecka och vi tog upp frågan, då sa han att den navin jag hade inte skulle ha senaste uppgraderingen!!!
Varför uppgradera när det funkar resonerade jag och släppte frågan.
Funkade din navi före uppgraderingen?

mvh
Tomas

Jag har den fyrkantiga bildskärmen, dvs. inte den nyare i 16:9 format. Jag har den senaste mjukvaran till denna hårdvaruutgåva. Det finns dock senare mjukvaror, vilka ej passar min enhet.
Min gamla mjukvaruversion klarade inte de nyare cd-rom skivorna.
Thomas!
Du ska satsa på att byta de två gyrona som sitter under hatthyllan. I varje fall få dem kontrollerade.

SEH
Dr
403
Dr Stein
525 TD -95
Vilken årsmodell fick den nya skärmen?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.