AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
416

Glappkontakt i Klimatanläggningen? släcks ner och tänds upp...

328 Lowrider
Hej

Har någon varit med om följande eller har ett råd om hur man fixar det.
klimatanläggningen i min 328 från -96 släcks ibland ner för att sedan helt plötsligt tändas upp igen. Som oftast är den släckt när jag startar bilen, efter en 5-10 minuter så tänds den upp, men detta kan även hända under lång körning. Detta har pågått i cirka 1 månad. Tacksam för support...

BMW Lowrider
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej 328 lowrider!
välkommen till bmw power.

själv så hade jag samma problem som dig, och då fick de byta ut
en box till acc:n

Det kostade mig ca 2500:-
328 Lowrider
Hujeda mig...jag som bara trodde det var lite glappkontakt, för det är ju så den beter sig...går det inte att laga den boxen? f.ö tack för supporten...

BMW Lowrider
stefannorr
Tyvärr väldigt vanligt proplem som verkar drabba alla förr eller senare. svagt!!
Som Stefan säger är det väldigt vanligt, själv fick jag byta min panel i somras.

/Erik
328 Lowrider
Okej, då är det bara att rulla iväg till verksta'n...men det är svagt när det är så vanligt. Man kan ju undra om de har någon produktuppföjlning, jag menar det kan ju inte vara någon rocketscience att fixa ett sådant återkommande fel.

BMW Lowrider
tk
16
tku01
328i Coupé -96
Samma här. 328 -96 Coupé.
Klimaten är ofta på från början. Släcks efter en stund. Hoppar på igen osv...

Vad kostar det att byta panel?
Dom där 2500 räcker väl inte till hela elektroniken?

Tapio
är det svårt att byta panelen själv eller måste man lämna in bilen till en bmw verkstad?
Mattan
gator:
Jättelätt,bänd bara ut panelen med en bredbladig skruvmejsel,försiktigt,lossa kontakterna o byt. 30 sec ungefär.
Fast dom tar nog en tusing på bmw.

inte för att ja vill dissa dig (Mattan) men är det någon annan som
bytt display själv. låter ju lite så där och bända bort displyen med en skruvmejsel. vet du om det går att få tag i en beg. display.
Mattan
Displayen är bara tryckt i,så de finns inte så många andra sätt o få ut den.
De går ju o få tag i beg. på skroten me lite tur,men risken e väl stor att de e samma problem med dom.Det verkar ju som de e fel på i stort sett alla. Undrar om dom som säljs nya nu e uppgraderade på nåt vis,så man inte får samma problem om ett år igen.

gu
55
gullarp
330iA Touring -01
Inga problem att byta den själv. Enda nackdelen är att om det inte är hela styrboxen som är trasig så tar inte återförsäljaren tillbaka den igen.
Den nya displayen ser inte exakt lika som den gamla.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.