AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
6.141

Suga ut bucklor?

Sida 1 av 2
storken25
Vet någon som gör det?
Jag måste suga ut den pga man inte får in riktningsverktyg...

Ja
299
Jake
Hyundai Santa Fe 4WD 2.2 CRDI 2011
Är också intresserad av ämnet. Har hittat bra ämnen för att göra verktyget av (lämplig modell med värmning och profilsättning)och hittat en kraftig vacumpump som skulle kunna fungera. Det jag saknar är tid... och senare en bula att jobba på... ! Skulle vara intressant att veta om det finns redan, så att jag slipper uppfinna detta "igen"...

Hälsningar!

/Jake
Kolla in www.ditec.se De finns en ganska ny metod där de maserar ut bucklor. Ny för sverige dvs. Har varit närvarande när de fixa lite bucklor på en DKW och de syns inte alls efteråt.
Klart rekommenderbart.

Bmw har stjärnan under huven.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Åk förbi www.bilvardsteknik.se och prata med per... De fixade mina bucklor på min svarta 540a alldeles excellent...:)
Asken
Finns fler "proffs" på just små bulor (Car dent, dent wizard osv) kolla gulasidorna och ring lite ofta "turnerar" dom runt hos bilfirmorna så har du tur har dom vägarna förbi din stad och då handlar det ofta om hundringar snarare än tusenlappar att få bort dom förhatliga bulorna
Ja
299
Jake
Visst, men problemet som storken25 vill ha hjälp med... kräver att man får ut bucklor, på ställen som de ovannämnda - använder masserande verktyg till - dessa verktyg kommer inte åt bucklorna från insidan.

Alternativen är att "SUGA" ut bucklan eller att spackla och lacka över skiten....

Hälsningar!

/Jake
Tror nog dessa trollkarlar fixar det med...
storken25
Nej, har varit hos 2st och dom klara inte den bucklan jag har med deras verktyg..........eller så orkar dom inte..??
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
En kompis till mig hade en jätte bra sugpropp och drog ut bucklor med ...De var en som hade kört av vägen oh enda dörren var ganska bucklig eller jätte knölig snarare... men dom drog ut så gott som allt med den ... Vet i fan var han har köpt den .. men de funkade iaf ...så småa bucklor är ju inga problem om de inte har bivit ett veck då vill säga =/

Mvh

Ja
299
Jake
Teres-> Kan du kolla med din polare vart han köpt "sugproppen", fabrikat, pris mm... Små bucklor kan vara svåra att få ut, speciellt de vid tanklocket, har varit förbi bilvårdsteknik mfl. alla gav upp när dom såg bucklorna... *Mammut-suck*

/Jake
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jake: Jo jag kan fråga han var han har fått den i från ..De är iaf en liten händig sak lär jag säga ...Frågar han nästan gång jag ser han .....

Mvh Teres

Ett tips är att ringa till 3m jag tror dom har två olika modeller ett värktyg som man limar på över bucklan och ett med sugpropp
har inte dom så kan whurth ha!!
Finns också en kille i småland som kan fixa alla bucklor
plåt akuten heter företaget har tyvär inte numret.
Ja
299
Jake
Donne: "Buckelproffs" använder ni masserande verktyg innifrån eller något som fungerar från utsidan ?
Som du vet så är de masserande verktygen verkningslösa vid bucklor som skyms av en andra plåt innifrån eller sitter i veck eller har ni löst det !?

Värme används bara för att göra färg mm flexiblare och används väldigt restriktivt, ser inget hinder i att använda det. Vassa verktyg är ju självklart inte användbart, om inte bulan i sig kräver en liten kontaktyta för att justeras.

Har inget emot att anlita er, ni har bara inte kunnat fixa mina bucklor när jag visat upp dom åt er...

Nu har jag inga bucklor på bilen längre, kommer väl tids nog... *suck* !

/Jake
storken25
Jake:
Hur fixade du duna bucklor?
Har samma problem att dom inte kommer åt.
Donne
Jake: Man brukar säga att 97% av bilens yta går att reparera. Då bucklan sitter i ett "veck" eller bodyline brukar det inte vara något större bekymmer, det gäller bara att ta det lugnt och försiktigt så att inte lacken spricker.
När det gäller "dubbelplåt" så är den oftast limmad fast. Det är "bara" att skära loss. Har man otur så är den svetsad, men då kan man alltid försöka borra från ett annat håll.
Som du förstår så är det väldigt tidskrävande, och tid är ju pengar.
Det hörs inte roligt att vi inte lyckats tidigare, men som sagt tiden spelar en stor roll.
Vet du var och med vem du talade med?
Hoppas att vi fortfarande har ditt förtroende om olyckan är framme igen.

Jag tänker inte skriva namnet på företaget då mitt senaste inlägg togs bort pga. reklam/annonsering.

/Donne
Om vi pratar små bulor som uppkommer från dörruppslag från andra elaka bilar på parkeringsplatser, i storleken mellan en 1 krona & 5 krona, nån som vet vad det kostar att fixa till dessa?

Ja
299
Jake
Storken25: Jag åkte till en av Hassos polare och lackade om delarna till en rimlig penning, självrisken för alla bucklor var i samma "domän" som lackningen totalt. Har annars fått ett mobilnummer till en kille som är mobil i Sthlms området, som sägs vara duktig på att räta ut bucklor till en rimlig peng... har inte provat honom, men om du vill höra dig för, så kan jag vaska fram numret till dig... !?

Donne: Hmmm... sätter inte min bemmer på att 97% går att fixa på en E-39. Risken att lacken spricker är stor i "veck", samt att plåten inte blir "riktigt" originalrak, måste balanseras med ett "mothåll"... tar MYCKET tid.
"Bara" skära loss... i de ställen som jag tänker på, får du inte ens in en sketen small metallstav med huvud för att "jucka"... hur i h-vete ska man då komma åt att skära loss... laser... ?!?!?
Förtroendet har jag kvar, men jag känner mig matt på att ingen har fixat ett system för att få ut bucklorna mer effektivt...
Jodå jag vet vilka dom är... finns i Haninge industriområde, kör även Ditec och glasfixningar förrutom bucklor. Nämner inga namn här, men Asken brukar hitta dit ibland och nämner dom ibland. Killarna kan säkert sin sak, tyvärr så kunde dom inte hjälpa till...

/Jake
storken25
Jake:
Har varit hos 3st "buckelproffs" som påstår att det ej går....men jag får intrycket av att dom tycker det är jobbigare en vanligt och säger därför att det ej går. Har ett litet "veck" i under kant dörr. Jar tror att någon har öppnat dörren när dom har haft den upphissad med domkraften ....
Jag tar gärna numret till han du visste!

MVH
Ja
299
Jake
storken25:
Hmmm... tror jag förstår hur det kan se ut, inte bra... skickar nummer till dig via mejl, men som sagt... har inte provat honom själv, hoppas att han kan hjälpa dig!

Tror du inte att det vore billigare att spackla den delen och lacka upp till listen som du har på dörren, finns en rätt bra lackerare nära där du bor... kan vara ett alternativ ?!

Lycka till.... !

/Jake
ferraripeter
I skåne,ja hela sverige heter den bästa av dom alla Alex,tror det var han som var först med metoden att massera ut bulor,

tele 0709-644244 vardagar då

det är inte den höga farten som dödar,utan det plötsliga stoppet.
Donne
ferraripeter:
Alexander är duktig, men varken den första, och definitivt inte den bästa teknikern i Sverige...

Mvh Donne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.