AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
904

Stötdämpare e34 525

PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Tja jag behöver ett svar på va det menas med detta?`

"08.1990-, Insats, 20mm lång kolvstång under gäng, ej M-pkt, GM 10-MG311 839:-

Stötdämpare fram 08.1990-, Insats, 20mm lång kolvstång under gäng, ej M-pkt, Reflex 10-E3803 921:-
"

kolvstång under gäng? är det den lilla nedsvarvade "snutten" upptill på dämparen? beror detta på vilken topplagring man har eller?`

mvh Peter
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Tjoho nu blev det lite otydligt där..

men frågan är väl vad man ska ha för dämpare?? är sugen på en väghållingsats till Vettigt Pris

TIPS????

biltein? apex? koni? weitec...
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Det du frågar om är längden på stötdämparen. Dvs. om du ska ha en stötdämpare som är avsedd för sänkning eller utan sänkning. 20mm kolv under gäng är troligen en stötdämpare avsedd för sänkningssats. Observera då att du även måste byta fjädrarna. Det bästa tipset jag kan ge dig på väghållningssats är ett komplett BILSTEIN från Motornord eller Bildelsimporten. De är ganska dyra, men ska vara mycket bra. Räkna med minst 7-8000:- för en sats med 4 dämpare och 4 fjädrar.

Be smart. Drive safe and stay legal. (The Fast And The Furious)
PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
Tja!

jag ringde nyss till örebro stötdämparservice (Länk

beställde ett K&W kit med dämpare samt fjädrar.. alltsammans för 5800kr ..detta sänker 50/40

:))

mvh Peter
5000kr ... sportdämpare annpassade för sänkningen du väljer.
ma
57
maskinisten
530iAT -01
Det finns vad jag vet två olika längder på den smala "nersvarvade" delen på stötdämpare till fram E34. Jag köpte monroe dämpare på mekonomen och den smala delen var 50mm med gänga, om jag minns rätt. När jag skulle montera var den i alla fall för kort! På min bil behövdes c:a 70mm. Verkar finnas olika topp-lagringar. Kan vara så att det är längre på touringen. De borde veta på BMW.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.