|
|
|
|---|---|
|
Har ni kollat in priserna på Carfashion!!! Chip 540/M5 20/27 hk från Hamann 11.800,00 kr Chip+bortagning av toppspärr 540/M5 från Hamann 26.800,00 kr Är dettra ett skämt, eller kan det kosta så jädra mycket bara för att det är Hamann? /// Riktiga motorer suger /// | |
|
Hamann kostar! Är det bättre är "garagetrimmarna"??? - MVH Andreas |
|
|
Det är rätt så normalt. Att chipa min bil kostar typ 9000:- MVH Patrik |
|
|
Jag kollade med TS-Motorsport... dom har ju Unichip... det ger 11 hästar till min 540... det kostar 5300Kr.... så jag tycker att det låter dyrt. _____ |
|
|
kolla in www.itsfun.nu där har du billiga chip Värt en titt?!? Länk |
|
|
Det där var ett rejält saftigt pris! Vad jag hört och läst så rör det sig om mycket snack och lite action vad gäller Hamanns trimprylar, så jag skulle inte köpa även om det kostat en tredjedel. Åtminstone inte innan jag har pålitliga referenser eller bevis som styrker att deras grejor faktiskt gör någon nytta. Deras avgassystem är dock fina och låter bra..... Mvh Kalle H, BMW CS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Mappning hos Turbocenter kostar ca 5000kr .... Mappning är bättre en ett mass producerat chipp. // Bengan Stummt är inte dummt!!! |
|
Dani |
Jag har haft en Hamann M3:a...med avgas och chip..OCH JA...det gav efftekt. Finns dok. på det. Visst kostar det, men det är oxå kvalitetsgrejjer. Nofx16...tro mig! S 328 R: Du sa 5300,- för ca 11 hk. 11.800,- för 20 är väl inte dyrt då? Som sagt...är ju hamann. Samma sak som att köpa kopia fälgar..eller äkta vara. Det ÄR skillnad. |
Dahlbäck |
Men dani, läste du inte vad ännu en begåvad 18 åring med eget fartåk sa här ovan? läs nofx16 fina inlägg, han har hört att det är inga bra prylar. Det för vi vidare... |
|
Dani, OK. Får överväga en omvärdering av deras prylar då. Du är dock den första som haft enbart positiva erfarenheter. Dahlbäck, jag har skickat ett mail till dig som du inte behagat svara på. Har du problem med mina åsikter kan du ta upp dem direkt med mig. Det är med stor sorg jag måste säga att jag inte uppfattar dig som speciellt begåvad heller. I ett inlägg spyr du galla över folk som kommer med personangrepp, och nu......ja....... Sorgligt att det finns så bittra personer som dig. |
|
gangsta_toth |
Lite sarkasm får väl alla tåla... |
Dani |
Nofx16: Visst har jag haft positiva erfarenheter. Det vet jag massor av andra som oxå haft!? En vän till familjen beställde 1 (utav 2 byggda i världen just då iaf..) E46 m. komplett hamann kitt med mod. i motor. Otroliga effekter av så små mods. Du får gärna tala om vilka alla de är som haft dåliga erfarenheter av Hamann, då detta är väldigt konstigt för mig. Svårt att tro att ett så stort o seriöst företag skall leverara "dåliga" chip m m. En annan sak...Varför ska ni på BMWPower ofta...inte alltid, spärra en användare. Är det inte lite dålig stil? Jag menar, jag håller med Dahlbäck lite...bara för att du hört att det varit dåliga saker, och inte vill utveckla det mera, så behöver inte det stämma. Så gör många ständigt här. Dom hör en sak, och för det sen vidare. Det är eg. förtal....och otroligt dålig reklam för många företag. Visst, det var ett dåligt inlägg han la kanske, men ibland reagerar man så. Borde det inte räcka med en varning? Eller finns det chans att han får komma tillbaka? Gillar inte idén med att moderatorerna här får säga vad dom vill om massa varor och idéer, men inte vi vanliga. Säger vi ngt dumt, så blir vi spärrade. Lite hårt tycker jag, i dagens 2003 med demokrati som grundpelare. Men det är ju klart..det är ju "er" sida... Men jag har kanske lite fel, och då ber jag om ursäkt. Får gärna rätta mig.. |
Dani |
Dahlbäck: Jag är ju bara 21...inte så långt från 18 ;) |
|
Dani: Då jag och flera andra tror jag i alla fall användare på forumet tycker att moderatorerna använder sin makt för lite. Ibland så blir det lite för mkt sandlåde nivå på disskusionerna, trots allt så har alla användare accepterat följande regler se nedan I dagens 2003 måste det finnas regler i annat fall skulle det vara anarki Regler för forumet §1. Målet med forumet är att vi vill skapa en seriös och trevlig mötesplats för BMW-entusiaster. På forumet skall man kunna diskutera sitt gemensamma intresse för BMW och relaterade ämnen kring detta. Ps.fin bil park du har:)) BMWPower strävar efter att hålla en hög nivå och vill att forumet ska vara en positiv upplevelse för alla våra besökare. Forumets regler är till för att främja dessa mål och som registrerad användare förbinder du dig att följa reglerna. §2. BMWPower är en privat internetsite. Forumen är öppna för alla som accepterar reglerna. Om en registrerad användare ändå inte följer reglerna förbehåller vi oss undantagslöst att vidta de åtgärder vi finner lämpliga. §3. Vi förbehåller oss rätten att radera vilket meddelande som helst av vilken anledning som helst. Du står som ensam ansvarig för innehållet i dina meddelanden, och genom din registrering styrker du att hålla BMWPower och dess medarbetare fria från ansvar från alla eventuella ärenden som kan uppkomma genom postandet av dina meddelanden. §4. Vi förbehåller oss rätten att upphäva din registrering i forumet av godtycklig anledning, med eller utan föregående varning eller information. §5. Genom din registrering accepterar du att inte använda forumet för att posta material som medvetet är felaktigt, angrepp på person eller företag, eller på något annat sätt som är olagligt eller stötande. Allt du skriver på detta forum är offentligt, m.a.o så är du själv och inte siten som är ansvarig för det du skriver §6. Då och då kan det hända att inlägg eller debatter av olika anledningar spårar ur. När vi bedömer att så har skett kommer debatten (tråden) att stängas eller raderas, liksom eventuella nya inlägg i den aktuella saken. Verbal pajkastning hör inte hemma på BMWPower och det är vår förhoppning och mål att dessa regler ska vara till gagn för alla seriösa användare. Om du trots allt utsätts för sk. "flamethrowing" eller pajkastning, SVARA INTE med ytterligare text som skulle kunna förvärra situationen. Det finns andra sätt att lösa detta än på forumet: A) Lös problemet själva genom att maila varandra. B) Skicka e-post till forum@bmwpower.nu och informera om situationen. Att svara på ett dumt meddelande med ännu mer dumheter kan resultera i att DITT konto stängs av. §7. Vi förbehåller oss också rätten att när som helst göra ändringar eller tillägg till reglerna. När så sker kommer ändringarna att skickas via email till alla registrerade användare på den emailadress som uppgavs vid registrering. Användare vars registrerade e-postkonto ej fungerar spärras i samband med detta. (Alla användare måste ha fungerande e-postkonto). §8. Det är inte tillåtet att utan tillstånd annonsera på BMWPower Forum varken för privatpersoner eller företag. För detta ändamål finns BMWBörsen. Personer som agerar som representant för ett företag skall ha tillstånd från BMWPower. §9. Att posta samma inlägg i flera forum är inte tillåtet då det finns ett syfte med uppdelningen av de olika forumen. §10. Som registrerad användare förbinder du dig att inte använda forumet för privat konversation. Forumet är avsett som ett publikum och därför skall meddelanden skrivas i den publika andan. -------------------------------------------------------------------------------- Har du frågor eller synpunkter på dessa regler, skicka ett email till forum@bmwpower.nu. Ps.Fin bilpark du har |
|
|
Dahlbäck och jag har rett ut saken via Mail. Ingen skada skedd för min del. Hoppas att han inte blev spärrad pga ovanstående inlägg, då det tydligen blivit ett missförstånd.... Dani, Nu med allt snack om personuppgifter och liknande vill jag inte nämna några namn. Personen som senast fick mitt förtroende för Hamann att sjunka är dock en av de svenskar som jag bedömer vara mest insatt i ///M-bilar, trim och "amatör-racing" med BMW. Tycker att det är toppen att du varit nöjd med deras prylar och hoppas att jag får tillfälle att med tiden bilda mig en helt egen uppfattning av Hamann :) Mvh Kalle Hansen |
|
Dani |
Kalle...okej...ger med mig lite. MEn jag menar så här, man ska inte föra en åsikt vidare att endast t ex jag skulle vara nöjd med ett företag, bara för att en kille som ska vara grym på trim osv sagt sin åsikt. Det är liksom ingen fakta som skulle stämma för min del. Ska man uttala sig om saker, vad det nu gäller...så ska man ha en bra grund, och helst egen erfarenhet..eller annars skriva..."jag tror.."... ;) Sköt om dig kalle... |
|
Dani, Jag skrev: "Vad jag hört och läst så rör det sig om mycket snack... ". Det kan väl nästan jämställas med "jag tror"? Jag utgav mig inte för att ha fakta.....Sen upp till var och en att bedöma hur pålitligt mitt inlägg kan tänkas vara samt att ifrågasätta mig. Jag har oftast svar på tal som du märker ;-)) Ha en trevlig afton Dani och sköt om dig du också, men glöm inte bort att pyssla om dina fina vagnar ;) |
|
|
Är inte detta forum till för M- Bilar...... Kör på höger sida |
|
Dani |
Marie...jo...o vissa M-bilar har ju trim..eller hur? En del nöjer sig inte med de hästar deras bilar leverar ;) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.