|
|
|
|---|---|
|
En kille ringde mig igår och ville ev byta sin 535iA mot min käre Fårrrd. Har inte sett några bilder på den utan har bara info från säljaren som låter följande: 24000 mil, importerad 1995, skattad och bes, gråmetallic. Utrustning: Allt utom AC och skinn. Sommardäck på 16-tumsfälg och vinter på 15-tums plåtisar. Ska vara väldigt fin. Inte en rostfläck då bilen är norrlandskörd större delen av bilens ålder. Vi snackade lite om Fårrden och han fick bilder av mig. Som jag ser det så finns det för- och nackdelar med båda bilarna. Mer utrustning i Fårrden, (AC, skinn + allt annat), lägre mil (15000) och 4 år nyare. Dessutom har jag dragkrok i dagsläget, vilket är positivt för mig. Jag vill ju gärna ha en BMW igen, så visst är man sugen på sätt och vis, men vad är en 535:a värd med ovanstående info som bakgrund?? Säljaren ville ha några kronor emellan, men jag sa nej! Inte ett öre emellan. Fördelen med BMW är lite bättre kvalitet + lite andra grejor. Tacksam för råd och tips!! /Kidde Vill ha BMW igen! | |
|
Ville jag ha en 535 från -90 skulle jag ge 30-38000:- för den du beskrev. Dock är inte en sån på min lista av bilar jag söker så jag skulle ge 25-32000:- om han ville byta mot nån av mina bilar. Automat är bekvämt |
|
|
Avsaknad av SCHiin och AC drar ned möjligheterna att kunna sälja bilen. Automat är sannolikt inte en fördel på en 13 år gammal bil då det kan i princip kosta lika mycket som hela bilen att byta ut automaten....25-30 KSEK skulle jag uppskatta värdet till på 535an. /Simon |
|
|
Tack för era svar pöjkar!! Då har man lite mer kött på benen så att säga. /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Jag skulle inte tveka på att byta rakt av mot den 535:an. Scorpio har ju ett dåligt rykte och är svårsåld. En 9 år gammal Scorpio med automat kan defintivt innebära mer problem än en 535i 1990 om man har otur. Hade jag ägt 535i så hade jag säkert velat ha några spänn i mellan. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
BYT! he,he.... E-34. Need i say more? Mvh:FrIIk |
|
| Byt. Min kompis hade en Ford scorpio -95 med all utr för 2 år sedan (han kör bmw 525 -93 idag). När han skulle sätta ut scorpion för försäljning så började han med 40000 kr, inga svar . 35000 kr inga svar . 30000 kr napp men efter många om och men så tror jag han fick 25000 kr för Forden. | |
|
Byt om BMWn är i gott skick! Scorpio är iskalla på marknaden oavsett skick och miltal :-/ Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Visst Scorpion är iskall, men det är en fin och bekväm bil att åka i. och rymligare personbil finns inte bland europesiska standardbilar. Fords automater är av mycket bra kvalitet om dom servas som dom ska. Men en BMW är ju en annan division när det gäller bil, så det är väl bara bestämma sig vad man vill åka i och hur man vill åka.Och en BMW utan AC och Schiiin är ju osäljbar den med enligt vissa.Och jag håller med Simon i prisläget. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Tack för flera bra svar, men killen med 535:an har inte hört av sig mer efter han fick bilder på min bil, så det blir nog inget med det. Får väl behålla Scorpion, för det är precis som hasso skriver en extremt go bil att åka och köra. Utrustning i mängder och den går fint, MEN det är ingen BMW... Husse: En -95:a sa du?? Det är den "nya" fulare (enligt mig) modellen då?? För två år sedan med 6:a och allt annat så hade han fått lätt 60-65 i inbyte på den... Varför bytte han inte på firma?? /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Kidde, tror du verkligen att han hade fått 60.000 i inbyte för den? Personligen tror jag ej det, Scorpio är verkligen iskalla på marknaden, och får nästan skänkas bort. Jag har själv kollat priser på Scorpio 2.5 TD, man kan ju få en -98 för 50.000 kr och under det! Det är billigt. En Scorpio 2.5 TD -94 såg jag för 17.000 kr, nästan gratis! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
J.L: För 4 månader sedan blev jag ebjuden 30 000:- för min i inbyte. För 3 år sen (när farsan) ägde bilen blev han bjuden 60000:- i inbyte, så JA, det tror jag. Det är ju den nyare modellen som står högre i pris. Detta OM det är V6-modellen eller 2,3:an. Tror 2,0:an också finns som den nyare modellen, men dessa är i princip "gratis". Sorgligt men sant. Länk Länk En -98:a TD för under 50 000:- är väl knappast troligt va?? I Tyskland i så fall med MÅNGA mil och taskigt skick kanske. Jag VET att dessa bilar står lågt i kurs, men 50 000:- är nog lite väl att ta i misstänker jag. Detta är absolut inget personligt påhopp mot dig J.L. men det låter för billigt det du skriver. Här finns en med motorskador: Länk En utan skador: Länk /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Kidde, håll koll på rubriken "Dieselbilar" på TV4:s text tv. Där kan du hitta en Scorpio TD riktigt billigt, och många andra dieslar också . BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
PS. Dieslar är nog billigare i Sverige än i Tyskland faktiskt, pga. den höga skatten. DS. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
OK, ska kolla det. Visste inte att skatten var högre i Tyskland på dieselbilar, så tackar för infon om det också!! /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
Kidde, hoppas att du inte missförstod mig. Skatten på dieslar är hög i SVERIGE, därav de låga priserna på begagnat. I Tyskland har man inte lika hög vägskatt som i Sverige på dieslar, därför är andrahandsvärdet bättre där. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Aaaaah, självklart!! Skrev fel, menade rätt... Självklart att de är dyrare i Tyskland pga LÄGRE skatt där och billigare i Sverige efterson skatten är DYARE här. Sorry... /Kidde Vill ha BMW igen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.