AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.064

Olyckor i snöovädret?

Sida 1 av 2
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Mors!

Tänkte bara höra om några här på forumet råkat ut för något i det rådande ovädret?
Man får verkligen anpassa farten & tänka på avståndet nu...

Drive safe!
/mosse (som tycker att framhjulsdrivet är bra på vintern...)
bo
282
bobbby
320i -91
Hejsan!

Nä man har inte råkat ut för något.
Du har helt rätt, det är bara och anpassa farten efter underlaget så kommer allt att gå mycket bra

Men det är roligt med bakhjusdrift nu på vintern

Bobby
La
469
Larsa10
518i -81 E12
Inga olyckor men man får möjlighet att sladda av sig lite. Sen tycker jag att det är bra det du säger, man tycker fler borde anpassa fart och avstånd när det är sånt här väder.

/Larsa
Apo
en bekant till mig åkte av vägen med sin m3'a igår.. större skador på självförtroendet än på bilen som tur var.. :) han kom dock inte upp för egen maskin..
bo
282
bobbby
320i -91
helt rätt. Där är många som har svårt med detta.
Men sen finns det dom andra människorna också som knappt för bara för att det ligger lite snö i diket och dom borde också hålla sig inne, dom är ju också en trafikfara

Bobby
322
jörgen nymann
BMW 528iAT -98
Olycka blir väl att ta i ,men en packning mellan avgasrör och grenrör pajade när jag var ute och sladdade igår,lät inte vackert alls.

Mera snö tack!

//jÖRGEN

325 iX - "weather or not"
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Frontspoilern sprucken/lagad två gånger denna vinter. Men det uppkom när jag hade lekstuga! Offrar gärna en front mot att ha riktigt roligt!

Henrik - på ställ!
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Härligt att detta tas upp.
Jag blir så irriterad på folk som inte kan köra när det blir lite snö.
Dels har vi seg-puttarna som tor att man måste köra 30 på 90 vägen för det är lite snö på vägen, dels har vi dem som inte ens har sett at det har kommit snö, utan kör på som vanligt.
Hade en sån häromdagen i häcken. Bilen frmaför kör c:a 70 på 90-vägen, vilket var en lämplig hastighet med tanke på väglaget, så jag lägger mig bakom på lämpligt avstånd, c:a 3-4 sekunder.
Då ligger det en bil så nära mig att jag inte ens ser hans lysen i backspegeln, han blir kvar där trots dimbakljus och även efter en lätt touch på bromsen för att tända bromsljusen. Då var det bara att släppa gasen, var nere i 25-30 och sedan gasade iväg, efter det så höll han lite bättre avstånd.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hubbe

Jag fattar inte hurn dessa människor är funtade som ligger och trycker 2 meter bakom andra bilar på motorvägen...är det deras enda sätt i livet att försöka ha lite "power" och trycka undan andra människor?
Jag är ärligt talat beredd på att tvärnita, det är ju inte min föräkring som drabbas!

Idioter!
(I USA är det grymt höga böter på att inte hålla avståndet, ca 5000:- )
bo
282
bobbby
320i -91
mosse

Det är böter på det i tyskland också. Det är inte mer än rätt, dom ska ha böter.
Tanken har också slagit mig att tvärnita men jag tycker samtidigt att de är ju synd om bilen

Bobby
Tigerr
mosse, bobbby: och inte minst synd om er! Jag vill inte tänka på vad som händer med nacke/rygg om man blir påkörd bakifrån i sådär 90 km/h..

Jag undrar också vart "iglarna" har fått sina konatkbehov ifrån.. Men det är nog som 'mosse' säger, det är deras enda chans till att känna makt. Tyvärr är människor som måste känna makt över andra på det viset ofta inte så insatta i vad deras beteende kan leda till.. DET kunde väl staten/polisen lägga mer resurser på att förebygga/straffa än att jämt och ständigt övervaka oss vanliga bilister (fartkameror)!?

*idag är det snö, ingen beemer..*

Tigerr
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Inte mer än att jag fastnat och fått gräva loss mig själv samt väcka en polare kl 5 på morgonen! :(
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Haha Acey...fick du gräva loss DIG SJÄLV? jobbigt, gick du ner dig till midjan eller? *hehe*
Ka
131
Kanada
328i -00
Som Mosse fick jag gräva igår.
Plus att behöva få skjuthjälp tre gånger. Önskar att man inte hade en sänkt bil med dubbfria däck från tyskland. Bumsen får stå tills Stockholms stad kan lära sig att man ska ploga när det snöar och inte vänta till det töar. Så i morse tänkte jag ta bussen. Men till råga på allt så hade SL problem att ta sig fram oxå. Så jag fick tillslut GÅ till jobbet.

Undrar bra vad det är för tok som väcker mig 4.20 varje morgon med plogen. Fast den galningen plogar bara trotoaren utanför vårt hus!?! I tre dagar har jag nu väntat på att de ska ploga vägen här. Har min chans imorgon när det är städdag.
Kanske dax för söröjningskontoret i Stockholm att ta en studieresa till Norrland eller Montreal och lära sig ett och annat.

///Nicklas
BMWCS# 4748
Visa användare
363
MMM
M5 E39
530 E34
Råkat ut för olyckor?
Det är väl sånna man orsakar genom ett ofullständigt tänkande och i brist på fantasi på vad som kan hända. Jag brukar fantisera om att varje bil jag möter kommer över på det körfält jag kör i och hur jag skall tackla den "omöjliga situationen" . Det låter nästan som om jag är felfri och det är ju ganska långt ifrån sanningen men man kan ju lära sig av de misstag man gjorde förut. Satte ju på vinterdäcken igår så nu är det ju bara att gasa. : )
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Jag körde av vägen nyss i 110..inga personskador..lite skador på bil.. jävligt läskigt..men vi var ganska lugna efteråt å kunde köra därifrån.. fifan.. inte roligt

det var ca 1,5 timme sen..
Kanada:
Vilken sida av stan bor du?På den andra sidan går det utmärkt att åka, som idag till jobbet. Åkte hemifrån vid 6.30 och det gick helt ok, men din bil kanske är lägre än min?

Polisen kan finnas vid nästa gatuhörn....
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Mosse: Ja det vart jävligt jobbigt och klantigt. Kom inte upp för en backe och tänkte samtidigt kom den en traktor som skulle förbi, "parkera lite" åt sidan och satte bilen i en halvmeter djup snö :(. Ja gräva ut mig själv och bilen :) 1 timme senare och mkt svett senare så var jag loss dock. Utan några andra hjälpmedel än händerna och lite grus :)

Sikkan. Du hade nog en himla tur, att klara en avåkning med LITE skador på bil och INGa på människan är inte vanligt!
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
acey: Vet.. å har haft körkort i typ 10 månader.. nä usch..vill inte vara me om det igen.. :(
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Du fick inte hjälp av någon P-Lisa ;)? DN's första sida ser man en P-Lisa som hjälper en BMW ur drivan genom att knuffa.

Mvh. Patric

Länk
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
nää..har ingen BMW än... hihih
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.