AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
363

Svårstartad 520i -88?

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hej.. min 520i -88 är jäkligt svårstartad, spelar ingen roll om den är varm eller kall... har sökt på tidigare inlägg men inget som hjälpt mig har jag hittat..!

Det är precis som om den inte får soppa, alltså som om den tappar trycket när man stänger av den, men när man lossar slangen så verkar det då vara tillräckligt med tryck!

Sen tyckte vi att den bara gav gnista just när man började dra på starten, sen sluta den, sen kom gnistan tillbaka och bilen startade direkt! vad kan vara galet, det är inte tändningslåset, då vi tjuvkopplade via relät med en kabel och testa starta, men den var lika svårstartad! Tändspolen funkar den också som den ska, fördelar locket är nytt etc, motorn får absolut inge tjuvluft någonstans etc...

Danke
Visa användare
881
Henrik.A
E3 3.0Si -75
kolla bränsle filtret...

Bara det bästa, åt det bästa

BMW CS #5075
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ska kolla det också, om inte farsan redan gjort det, vi har kollat det mesta, han inte skriva klart inlägget, läraren började gnälla..! nån som har nå andra teorier? vi ska kolla kolkanistret idag, kan ju ha nåt med det att göra då vänstra framskärmen är krockad, kanistret sitter ju precis bakom! sen ska vi kolla kallstartsventilen också...

vill ha tips på mer att kolla, har inte skrivit allt vi testat då jag inte kommer ihåg allt i skrivande stund....

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.