AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
773

Under baksätet?

Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hallå!

Jag rev uppbaksätet igår på min 520i -88 E34, och där hittar jag en massa saker, t,ex en massa relän och säkringar, och sen två stora elkontakter som inget sitter fast i... nu är frågan, vad är allt detta till för? säkert för nån extrautrustning, men vad?

Vet att inte detta är rättavdelning, men jag har inte tid att skriva två inlägg just nu, men tror ni man törs köra ett 400-500w slutsteg under sätet? utan att det överhettas alltså?

Hänvisa mig gärna till tidigare liknande inlägg, själv lyckades jag inte hitta någon iaf..! =)

Danke
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Tror inte det är smart att lägga steget där , beror ju lite på hur högt du "poppar". Vill du ha ut mycket effekt ur det så tror jag du får det att gå varmt
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Det sitter grejer för elhissar, clås å lite annat smått å gott under baksätet. Du har ju det optimala slutstegsfacket på en e34:a, alldeles bakom ryggstödet i bagaget så finns det en försänkning som jag tror bmw gjort för oss ljudtokar =)

// Henke Bleifuss
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Jasså ok det är så det ligger till!

Försänkning bakom ryggstödet? det måste jag kolla upp! tack så mycket!
jocker18@home.se
jag mitt lilla 2-kanaliga slutsteg därunder.. men det stora får nog hamna i kofferten

WmB SoundZ
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ok, mitt steg är ett Alpine på ynka 4x25w rms... driver dock bra..
Wa
46
Walle79
525i -89
Tja!!!
Vad du än gör så lägg inte steget under baksätet, det är ju faktiskt inte så kul om bilen skulle börja brinna!!! Men du måste ju ha en stor skuff där du kan få plats med det, för det får jag iallafall. Och om du mot all förmodan ska lägga steget under baksätet så hoppas jag att du drar en ny strömkabel från batteriet och bak till steget och inte tar stömmen ifrån kontakten under sätet för då kan du få väldiga problem!
Mitt Phoenix Gold Reactor driver också på ganska bra (4*150+2*300W)!
Visa användare
433
ez
330CI cab E46 -02
318d F31 -15
Alltså för att vara lite övertydlig: Försänkningen ja pratar om ÄR i bagaget alldeles bakom ryggstödet till baksätet mellan hjulhusen typ, så nu ska väl ingen missförstå mig =)

// Henke Bleifuss
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Ok, men jag slängde steget under sätet, det ska nog vara ok nu på vintern iaf... ny kabel drog jag såklart, finns ju ingen annan, har nämligen batteriet under huven..!! jordade på en skruv där under...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.