AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
807

Tyska -> Engelska

henry
Är det någon som vet om det är möjligt och vad det kostar att byta språk från Tyska till svenska alt. engelska på felmeddelandena i bilen! Eller om det finns något papper med översättningar...
Har en importbil och tyska är inget jag kan...
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Har du kollat tipsen på "Mekartips" ?

( Stäng av alla strömförbrukare, stäng dörrarna. Slå på radioläge och håll check-control knappen inne (den högra i instrumentpanelen) tills nytt språk visas. Släpp och håll in för att välja ett annat språk. Det finns 8 att välja på.)

Om inte, testa detta. Skulle det inte funka önskar jag att jag kunde hjälpa dig men har en E36, vet inte om det är riktigt samma.

Mvh
Anders S.
henry
Hur jag nu kunde ha missat den.... men tack så mycket!
Löser det med en gång! -Tack Anders
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
"check-control knappen (den högra i instrumentpanelen"...vilken knapp är det?....har försökt byta språk i min men inte lyckats. Kanske jag har pillat på fel knapp??...
se
64
senne
535iA -89
Greger:Det är en likadan knapp som används för att nollställa trippmätaren. Den sitter till höger om den.

Jag ändrade förut, men jag tyckte att det var kasst. Alla enheter blev obegripliga. Bl.a. fick man räckvidden i miles och förbrukningen i gallons/mile eller nåt liknande.

Nån som har lyckats få "riktiga" ;-) enheter men engelska?
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Har bytt till ENGLISH UK på min bil. Nu har jag förvisso ingen färddator men både tripp och kilometermätare visar just km.
Elektronik...
se
64
senne
535iA -89
Det tror jag att den gjorde på min med, det var just infon från färddatorn som blev lite galen...
Gr
624
Greger
535 -89
518i -87
>>>>Senne.........tack!!..jag hade definitivt varit på fel knapp....eh....fin bil du har förresten...*skratt*..
se
64
senne
535iA -89
Greger: Tack själv för hjälpen när jag höll på och bytte kondingar på servicekortet. Funkar kanonbra nu.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.