AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
557

M5 Touring -E34...

Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94

På bagage luckan mellan bakljusen och bakom regplåten ska det tydligen sitta en matt svart "plastplatta" på E34 Touring M5:or... Stämmer det? Är det standard på alla M5 E34? Vet någon möjligtvis vad denna "plastplatta" har för kod hos BMW?
Tacksam för svar... finns det bilder vore ju inte det helt fel heller...
Tack på förhand,
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Sitter nog inget extra på denna va?
Länk

_____
Micke
Länk
Länk
jx
246
jxp
BMW 535 iA xdrive -13
Mercedes B biogas -10
Dodge Viper-94
Det stämmer att det sitter en matt svart plastfoile påklistrad på bagaeluckan bakom nummerplåten. Jag beställde en sådan till min touring när jag lackerade om om min bil.

Ett bra tips kan vara att om man har en lucka där en skylt hållare av udda mått skavt mot lacken så kan man klistra dit denna detalj i stället för att lackera om hela luckan.

Har inte detalj nummret just nu men BMW vet nog vad det är.

Det är med öl och whisky som med bilar, ibland häpnar man över vad andra väljer!
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
riktigt kass bild... men kanske kan ge dig nåt??

Länk

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
Den matta plastplattan är standard på alla M5 E34, även låset är ändrat för att det skall sitta i kant med plattan.

//Sniffer
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
BMW m6: Är täcket för att den inte ska frysa? Underbar bild!
Man ska sköta om sin bil.
bm
653
bmw_m6
2002 - 75
120d - 06
Täcket är för att den inte ska få damm på sig! Tyckte det såg lite naket ut att ställa undan bilen utan ett täcke på sig, jag sover ju med täcke så då borde pärlan få det med!

Fler bilder på hur den står uppställd finns på min hemsida!

-=$¤CimmenpoweR¤$=-
Ägare till 490 friska BMW hästar!
Länk
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag tackar för alla svar! Speciellt bmw_m6 som gjorde sig besväret att plåta bilen för trådens skull! Det är sådanna som du som gör detta forum KLOCKRENT!!!!
Jag har varit i kontakt med BMW Stockholm men de har ingen aning om vad jag pratar om.
Är det bara en matt svart "klistermärke" vi patar om? I så fall kan man ju fixa det genom en reklam firma som skär folie...
Tack igen!
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Hej!!
På M5 E34 sedan så finns det en plastpanel mellan bakljusen med fördjupning för registreringsskylten. På M5 touring så var det en plastfolie i mattsvart, detta pga öppningshandtag till baklucka + bakruta som inte finns på sedanmodellen. Därmed passar inte sedanmodellens plast på en touring. Förrresten så vet jag inte om den svarta plastfolien var standard, min bil har inet det och lacken är original på bakluckan(eller rättare sagt var, har lackat om luckan).

MVH:Sakke
Detta är en "reflexramp" som är mattsvart om jag inte har fel för mig. Kan väl inte vara så svårt för dom och starta upp ETK:n ?
Borde ju finnas bilder på den där..

Personligen tycker jag den röda originalreflexrampen är snyggare men köper till 100% att en M5 skall vara som från fabriken och visst mattsvart eller svart är lite tuffare...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Här finns lite bilder på M5 bakpartier Länk
Köpte en svar ramp till min för någon mån sen kostar ca 200:-
Vet inte riktigt hur det ser ut på touringmodellen.
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Dandelue: jag har en röd reflexramp på min som jag tycker är mycket snyggare än den svarta, men det är o andra sidan ingen Touring. Föresten var inte din bil jag såg på KM tuning förrigår

Micke K. bmwcs nr.05085
Länk
Allra snyggast tycker jag den tredje varianten av panel till sedanen är nämligen denna

Länk

Kräver liten skylt vilket tyvärr kan innebära problem med vägverket som inte gillar att ge ut småskyltar.

MVH Stephan
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
b97_knl-
Jo då det var det... den var där för en framvagnsjustering. Hade precis sänkt den i fram.

Tror att jag ska fixa matt svart "tejp" tror jag. Kan nog se rätt sjysst ut...

Tack,
Danne

- H U M A N R A G E -
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.