AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
336

Oljetrycksmätaren på M5?

WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
Hur visar era mätare, vid tomgång, del-last, full-last??
J
146
J
M5 -93
540iA -93
vilken årsmodell ?
jag har ingen oljetrycksmätare, M5 -93

- Livet börjar efter 250 km/h -
WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
Den i varvräknaren, eller är det olje temp? minns inte riktigt. har Momentan förbrukningsmätare där på min 540. Skall hämta en M5:a till polarn som vi har kollat. Började fundera på mätaren nu och tänkte kolla det imorgon när vi hämtar den.

//WTECH
Det är oljetemp. Den ska ligga mellan 80-100 grader vid normal körning. Men det tar en god stund förrän den kommer dit, kanske 15-20min.

MVH
Andreas
Den kan stiga uppåt 120 vid hård körning. Detta varierar också från bil till bil. Min har aldrig varit över 100.

MVH
Andreas
bayerischemotor> Då har du fegat ! ....:)
WT
102
WTECH
///M5 e34
318i e30
Findin: :) Japp...

Tänkte det ja, reflekterade dåligt över den mätaren. Den är oftast bortregistrerad av synnerven innan den nått hjärnan... Annars skulle man kört 318...

Tackar så mycket...

//WTECH
Ivar:

Kanske det. Man har väl blivit gammal:) Nej! Inte brukar jag köra hårt längre tider, kanske en 10-15min längs en kurvig kul väg, då brukar den vara kring 100 sträcket.

Sparar på gullet:)

Jag måste verkligen erkänna att det är mycket sällan jag pressar henne, jag skulle bra kunna ha en motorsvagare bil... Men då behövet kommer är det kul att väcka alla 315hästar i full galopp! Undrar hur dom alla ryms under så liten huv?!

MVH
Andreas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.