AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
342

BMW 730iA -95 i Malmö

li
1.959
liste
535i -89
Någon som varit och tittat närmare på denna: Länk

Hittar ingen info om firman J:son Sport & Motor här på BMWPower och inte heller om Malmö Bilgarage i Bara som står som ägare. Mailade till säljaren och fick svaret "1 ägare, svensksåld", vilket är bullshit eftersom bilen importerades -99 och har haft sex ägare sen dess... Så det ser inte lovande ut, minst sagt, men har någon kollat på den skulle det vara intressant att höra om detta. :)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Skulle kunna åka och titta på den åt dig, men frågan är om det ens är lönt? Säljaren ljuger redan vid första kontakten. Bilen står hos en firma men står skriven hos en annan. Bilen är skitig på fotot. Osv. Osv. Osv. Dessutom är den dyr!

Det hela ger ett mycket oseriöst intryck, vilket du säkert håller med om :-)(eller ska man gråta)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
li
1.959
liste
535i -89
Absolut känns den oseriös efter första kontakten, men den är ju snygg, "rätt" utrustad och har en attraktiv färg. Men nej, någon idé att åka och kolla på den är det ju inte. Jag menar, ljuger dom redan från början är det lite svårt att ta NÅGOT dom säger på allvar efter det. Men tack för erbjudandet! :)

Jag börjar bli så grymt trött på bilhandlare efter att ha jagat bil i snart ett år. De allra flesta orkar inte ens svara på mail och ett MYCKET litet fåtal bemödar sig med att skicka bilder. Frågan är när de ska inse att en seriös spekulant vid ett tangentbord har lika mycket pengar och intresse att köpa just deras bil, som de kunder som kliver in i hallen... Jag kanske ska scanna in en bunt sedlar och skicka med fr o m nu??? ;)
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
liste,

Upplever samma sak som du. Bilhandlare och e-post går inte ihop. Läste i Teknikens Värld om en kille som varit hos sin lokala BMW-handlare och snackat med en säljare. Senare hade han bestämt sig för att köpa en ny E46- 318iT. Han mailade över en prisförfrågan. Inget svar efter en månad. Mailade igen. Fortfarande inget svar. Efter ett halvår tröttnade han och köpte en bil av ett annat märkt istället (vill jag minnas). Lagom korkat att inte engagera sig i internet-marknadsföring/kundservice.

Speciellt så förstår jag inte de handlare som har annonser på exempelvis bytbil, och som sen skiter i att besvara mail. MÅNGA svenskar letar bil på nätet, och då är mail det naturligaste sättet att kommunicera på. Bilhandlarna får nog ta och modernisera sitt tänkande, har jag en känsla av!

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
nofx16:
Har upplevt samma sak innan jag bestämnde mig för Bmwen så var jag inne på att köpa ett franskt märke fick då vänta ungefär 1månad innan jag fick offerten via mejl. Tror att vissa bilhandlare lever kvar i 1900-talet och förstår inte att fler och fler vill ha besked via mejl eftersom det är det snabbaste sättet att utbyta information.

Tänk på att Polisen kan finnas i bakom nästa hörn!
li
1.959
liste
535i -89
Pratade med (skällde på) en handlare angående detta en gång i tiden och hans försvar var "Vi får så jävla mycket mail att vi inte skulle ha tid med nåt annat än att svara på dom och förresten så RINGER seriösa spekulanter!". När jag sedan lugnt (nåja) förklarade att många inte har möjlighet att sitta och ringa runt på kontorstid (som undertecknad) och att om dom tog sig tid att svara på mailen skulle dom säkert kränga dubbelt så många bilar, blev han tyst och vände på klacken och gick.

För visst är det väl så, många gör som nofx och jag - mailar först och köper sen. Jag åker aldrig och tittar på bilar "på chans", utan ska jag avsätta tid för att åka och titta så ska det vara RIKTIGT nära att jag skulle köpa bilen utan att ha sett den i verkligheten.

Och som sagt, mina pengar är lika mycket värda som alla andras. Åtminstone i Skattemyndighetens ögon. :(
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Starre,
Instämmer!

Liste,
Precis! SÅ kul är det inte att åka och glo på bilar som visar sig vara vrak. Beskrivning via mail, samt gärna en uppsättning STORA digitalfoton på bilen är ett gigantiskt plus, det håller säkert många med mig om. När jag annonserar bil ser jag alltid till att svara utförligt på mail samt ha tillgång till bra bilder på bilen. Av de två bilar jag sålt nu under hösten har ingen tagit mig längre än en vecka att bli av med. Och då har mina utpriser inte ens varit speciellt låga ;-D

Mvh
Kalle Hansen
Visa användare
1.173
Sail
E89 Z4 -09

Jaguar XKR -07
Jaguar S-type 3,0 Executive -99
Skulle inte handla av den bilhandlaren om jag vore som du. Kan kanske finnas "ärliga" bilar där men de är nog sällsynta.

Jag kollade upp 3 st e32 o e38 där via bilregistret för något år sedan och ingen av dom stämde vad det gäller mätarställning eller ägandeförhållande enligt säljaren.
Finns andra handlare och bilar
LM
848
LME
E38 3.5
M5-99
Dom är på svartalistan
Dani
Den va iaf billig...med tanke på utr. osv...o dessutom verkar den ha gått mer ärliga mil...och inte bara 10.000...;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.