|
|
|
|---|---|
svardska |
Har aldrig haft bättre vinterbil än min 750í. Nu när vi har ett sånt snöelände i sthlms län så visar hon verkligen vad hon går för. Helt stadig, antispinn fungerar till fullo abs likaså! 2 ton bil känns verkligen bra i detta väglag. Varm och skön! eluppvärmd framruta med isfria torkare! bara det är ju värt allt. Låg i 120 i snökaoset idag och den enda som blåste förbi mig var en typ i en ny Vovlo xc90 eller vad dom nu heter! Med tanke på vad han betalat för sin hoj så tog jag det med en nypa salt. |
|
Jag var också ute och sladdade lite i snön nu i helgen innan saltbilarna kom ut på allvar, och visst går E32 enormt stabilt på vintern. Snösträngar och modd märks inte alls. Nästan som att köra fyrhjulsdrivet faktiskt. Men däremot är framkomligheten i backar osv. dålig trots 25% diffbroms, ASC och dubbdäck. Jag kom inte ens halvvägs upp för en backe där en framhjulsdriven bil skulle kommit ut utan hjulspinn. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Ursäkta att man tränger sig på i detta forum men faktum är att jag inte kört många bilar som har bättre vinteregenskaper än min Audi V8 Synd att den byter ägare i morgon : ( Kom på mig själv när det inte gick att öppna förardörren när jag parkerat. Tittar ut och märker att jag parkerat i snö upp till dörrhandtaget. : ) Nåja hade 750;in varit fyrhjulsdriven hade jag kört den istället. Ta inte illa upp nu bara. Varför vänta på plogbilen när man kan ploga själv. |
|
|
Jag har också funderat lite på att köpa en Audi V8, det måste vara den optimala "åretrunt-lyxbilen". Fint också med helförzinkad kaross, den borde väl kunna hålla sig rostfri hur längre som helst, eller? BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| till J-L burna upp dina bakdäck och köp några riktiga så kommer du upp för backar. | |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Jag har inte ASC på min, men med vxllådan i *-läge går det utmärkt, så länge man inte stämplar plattan i mattan förstås... Snösträngar är ju en baggis, precis som sagts ovan. Sedan är det ju alltid så att suget efter 4wd kommer med snön... Den försvinner dock när det töar ;-) /Mattias |
|
Att jämföra en BMW 750 med en Audi V8? ........ Zaharald |
|
| Audi V8 är en märklig bil. Inte EN ENDA av de Audifanatiker jag känner tycker att bilen är bra. De säger bara "nej, en sån KAN man inte köpa!". Det måste vara unikt i fanatikerkretsar! :) | |
|
Jag vet att Audi V8 har ett dåligt rykte, men varför har den det? Jag har aldrig kört någon, men bilen kan väl inte vara helt kass, den fick ju goda omdömen när den var ny? Och problem blir det med alla lyxbilar när de blir gamla, inte minst 750i! BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
V8 är en cool bil, men DYR att reparera. Den har några finurligt dyra lösningar, påminner en hel del om Audi 200, bara lite lyxigare. Men BMW är också kul :) |
|
|
Hej! I år har jag kört både 528iA och Volvo 740(usch) i vinterväglaget, men 730 gick mycket bättre i snön. För att inte snacka om denna snabba värmen och det blir verkligen varmt efter 5 minuter på tomgång. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Kan hålla med att Audi v8 är en bra vinterbil & DYR att reparera.....har haft en sådan en 4,2-92:a,en underbarbil så länge allt funkar....men är väldigt händig kan man ju göra kanske en hel del själv.Jag fick kamremsras på min & eftersom det är inget jobb jag varken kan eller har kunskap till så fick det bli V.A.G....pris då?....ca 14000kr,men då byttes också en av fördelarlocken (kostade över 1000kr bara den).... Men en sak är garanterat!...har du engång haft & kört 4-hjulsdrift med lite extra "krydda",vill man gärna ha det igen....nu lite sugen på en S4 avant som årentruntbil,bmwn är absolut inget fel på heller,men kör den helst sommartid... |
|
|
Nu är det ju så att det finns krydda o4x4 i bmw så varför ens tänka på en ´ådi`..MOTOREN WERKE FOR EVER. Länk Bmwcs 3381 Länk NY |
|
|
Ja, det är synd att Audi använder kamremmar på V8:an, inte billiga att byta, och ännu dyrare om de går av. Dessutom har jag för mig att de har någon form av specialbromsskivor som inte är så billiga att köpa nya. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
| Audi V8 fick inte särskilt bra kritik när den kom. Flera tidningar bl.a den engelska tidningen CAR föredrog 200 Turbo.V8 3,6 var för långsam redan när den kom vilket ju iofs ordnades till när den fick 4,2-litersmotorn istället. Inte så konstigt att den inte kan mäta sig med E32 och S-klass t.ex. eftersom dessa var ju utvecklade som lyxbilar men V8:an var ju bara ett rätt så billigt försök, baserat på Audi 100, för Audi att slå sig in i lyxklassen. Fast den skapade ju en egen liten nisch med tanke på 4-hjulsdriften vilket var bra. | |
| En helt annan sak......audi har ju kampem...men hur länge "håller" kamkedja på tex min 740ia?..vet att den håller länge men hur länge....har hört rykten om 35-40000mil om bilen har fått regelbunden service,kan det stämma? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.