|
|
|
|---|---|
|
Hej, tänkte till sommaren släppa min pärla. Har börjat inse att jag inte har råd att ha den kvar, eftersom en flytt ska bli av. Bilen är en E38 730 -95 med 16000 mil på mätaren. Vilken jag vet stämmer. Den är enligt mitt tycke i toppskick både invändigt och utvändigt. Jag tänkte kosta på den en sista service nu i vinter, eftersom en så välstämplad servicebok inte ska vara ofullständig. Den är inporterad 00 av en kompis till mig. Färgen är (Vet inte hur det stavas riktigt) Mojavubrun. Alltså Typ brunlila metallic. Väldigt ovanlig färg. Har alldrig sett den i sverige i allafall. Jävligt snygg när den är ren, ful som smutsig! Min fråga är då ganksa given. Vad kan jag få för den?? Här kommer en lista på utrusning. Tack på förhand. svart skinn gsm-tele i armstöd stolsväme x2 multiratt farthållare färddator elhissar x4 el speglar el svankstöd el rollo (urfunktion) el taklucka sotclose lucka bmw orginal larm och fjärrlås med nivå sensor. business rds Sänkt Vita blinkers runt om Nya sommar och vinterdäck Kromlist på luckan (nyss påsatt) =) 17 tumms fälgar med nya pirrelli däck 255 bak 235 fram Märkta rutor 6st Ädelträpanel Imobilizer Check-control 00:ans baklus cd Ja, listan kan bli länge men orkar inte mer. Ni fattar vinken. =) | |
|
Skulle tro att just nu går det att få ut 85-100 KSEK. Till sommaren tror jag att den blir 5-7' billigare än nuvarande pris. Lycka till med försäljningen! /Simon |
|
| vadå 5-7` billigare? | |
|
Det jag menar är att en bil kontinuerligt i värde...du skriver "Hej, tänkte till sommaren släppa min pärla" jag tolkar det som att du ska sälja den till sommaren och räknar med en värdeminskning på 5-7' dvs 5-7 KSEK. /Simon |
|
| Ok, fattar.. tack | |
|
En snabb koll på BMWPowers utbud av 740i E38 94-96 borde ju ge en prisbild i sverige. Billigaste är 108.000:- och dyraste 165.000 beroende på skick och utrustning. Så ert prat om 60-70.000 om 1 år tror jag är felaktigt.. Dom kommer inte att halveras på ett år. Dom flesta kanske är i 90'-130' då och så vitt jag vet är E38:an mer eftertraktad än E32:an var när en ny 7:a kom ut. |
|
| Tack det värmde -Sigge. =) Nu e det iof. 730 Så ett par laxar mindre blir det väl men. Under 100 tar det imot att sälja den för. Den e i mycket fint skick anser jag. Jaja, nog om detta.. | |
mackan325 |
På min gata står en likadan importerad 95'a till salu. Verkar ha samma utrustning + navi / tv. Miltal 12500 med bok et.c. Det begära 125000. Den har stått där lääääänge....... |
| hade det varit den färgen ja ville ha o om ja hade haft pengar just nu hade jag gett 140-150 000 . Jag menar försök sälja den till någon som leter just efter "din" bil. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.