|
|
|
|---|---|
| Hej är det någon som kan ha en aning om vad det är för fel på min koppling på min 324d 87? Jag åkte te skolan och parkerade bilen där i morse. sedan när jag skul åka hem funkade inte kopplingen alls..Kan det va någon vajer? för den funka som vanligt när jag åkte te skolan i morshe. Är det någon som har råkat ut för samma sak? MVH/Axel | |
Len |
Kanske är det hydrualcylindern vid pedalen, alt. den vid motorn? Kolla i arkivet - finns säkert vägledning. När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så stannar det. len |
| Hade precis samma problem när jag skulle hem från jobbet idag, förbannad är bara förnamnet! | |
| mm det funkade bara inte.. när jag åkte in i morche funade det som det ska.. sen när jag startade bilen så funkade kopplingen inte alls.. det känns som vanligt när man trycker ner pedelen också.. skumt.. | |
|
Stannar pedalen kvar nere vid golvet? isåfall är det huvudcylindern.. Så blev det på min 323:a i somras. _________________________ BMWCS #4675 Länk |
|
| nej de gör den inte.. det känns precis som vanligt.. den åker tbaks som den ska och så. kollat brommsoljan eller va det är med.. den vätskan som en kommpis me kopplingen så den är det inte häller.. någon som har nått förslag? | |
| Min känns med helt som vanligt. vätskenivån är som den ska och det är inga läckage heller, slavcylindern såg också ok ut. Ska låta den stå och tina i garaget och se ifall den funkar i morgon, kan ju vara nån ispropp eller nåt. Jag har nämligen inte bytt bromsvätska sen jag köpte bilen, kanske börjar bli dags. | |
| Nu funkar min igen.. jag fattar inte.. jag och min broder åkte in te stan och skulle hemta den.. vi fick "krossväxsla" den 3 ggr sedan började kopplingen funka igen. jag ska kolla upp oljan i morgon. det kan ju va litte litte eller nått.. men så där ska han ju inte hålla på.. har alldrig hänt tidigare.. hoppa att din ochså funkar i morgon Simon.. Mvh/glad Axel | |
|
Det var ju bra Axel. Du måste ha en snäll bror, du borde kanske typ städa hans bil som tack eller nåt. Ha det bra. |
|
| Jag bytte servo-oljan och luftade, nu funkar det igen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.