AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.248

Går som en BMW!

Sida 2 av 2
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Körde ett tag med min farfars gamla Kermitgröna(metallic) 'remjohan'. Sunkigaste bilen någonsin, urusel fjädring, ett förbannat vinande från remdriften, och helt bizarr bensinförbrukning. Det var sannerligen inte mycket med den bilen som gjorde en glad om man säger så.

Dock upptäckte jag och en polare att 'remjohan' gick väldigt fort i backen. Det backades en hel del och fort gick det, ända tills vi började leka poliser på utryckning och skulle göra 180 graders vändningar på en taskig grusväg. Resultatet var ett framhjulsstag som väldigt skickligt flyttats ca 15cm bakåt vilket fick till följd att framhjulet tog i skärmhuset. Det var då jag lärde mig smide, den stora släggan och en domkraft lagade skadan på ca 10 minuter. Bilen lever än, men drar VÄLDIGT mycket åt höger. Numera tjänstgör den som hundbur bakom en lada. Dock med fullt fungerande motor, och ibland även som grusvägs räser...

... fast sen jag hoppade över ett dike med följd att bakre halvan av ljuddämparen försvann har den varit helt odräglig att köra med. Ska bli spännande att se om den startar till våren.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.