AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
408

Bluddrande ljud, E39

Partyzone
Hej alla glada BMW fantaster!
Här är mitt första inlägg och det känns ju lite kul.
Anledningen till att jag inte har skrivit innan är att min 528 har gått helt problemfritt sen jag köpte den i somras..leve BMW.

Nu däremot har jag börjat höra ett bluddrande ljud som kommer underifrån bilen, hörs på högersida framför bakre däcket.
Först tänkte jag att det var en läcka i avgassystemet men det går väl på vänstersidan, det låter även lite metallisk ljud tycker jag.

Tycker även att bilen har dragit mkt bensin på sista tiden, kan detta ha ett samband?
Lambda sond? (bilen har bara gått 8800 mil)

Tacksam för svar!

Livet är billigt, det är extrautrustningen som kostar!
An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
En 96-a som har gått bara 8800 mil låter mycket skumt men du kanske har testat mätarställningen hos BMW via DIS avläsning?

Länk

MVH/Andrè

Partyzone
Hej André,

Det är bara att titta på skicket, är som ny + att jag har precis all dokumentation som bara finns.

Nån idé om bluddrandet?

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Andre: Hur SKUM är då min -96 som rullat 7500 mil????.
Partyzone: Grattis till en fin lågmilare!! ont om sådana.
Du får nog lyfta upp bilen och knacka på kattarna och höra om det skramlar i dom, inte alls ovanligt att innamätet lossnar och kan då mer eller mindre täppa till avgaset,med felaktiga avgasvärden som kan resultera i ökad bränsleförbrukning en idé
Sista dämparen sitter på vänster sida men resten går mera mitten och höger så det kan nog vara en läcka också och det ger fel lamdavärden som också kan resultera i högre bränsleförbrukning.

Och med detta inlägg så blev det 5000 jämt.:))

MVH
Hasso
Länk

Grattis Hasso! Skummis där... :-)

/Micke
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
På -96:orna hade dom "dubbla" bakre ljuddämpare men bara utloppsrör i den ena (har en liggandes ifall du behöver). Då dräneringshålen är obefintliga så samlas det lätt vatten i dummy ljuddämparen och jag gissar att den nog kan "bubbla" lite i den då.

---------------
Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047
---------------

An
1.415
Andrè
BMW 335iM Coupè 2008
Hasso: Din bil är väl svensksåld och därmed lättare att kontrollera därmed inte sagd att svenska bilar inte skruvas! Tvärtom är det många som lurar folk med just det påståendet att bilen är svensk såld vilket TOTALT saknar betydelse enligt mig. Vet dock ej om Partyzones är import men har den gått så pass lite på 7år så är det bara att gratulera!

Länk

MVH/Andrè

Partyzone
Tack för detta Hasso, ska kolla det snarast.

Eftersom det verkar vara så mkt diskussion angående miltalet(vilket jag i.o.f kan förstå) så kan jag säga att det var min första tanke också när jag såg annonsen.
Efter att ha tittat på skicket så var det ingen tvekan om att miltalet stämde.
Innan jag köpte denna så var jag runt halva sverige och tittade på ett antal andra 528:or med olika miltal på. Hade ganska mkt att jämföra med.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Andre: det var inte det som inlägget ocg frågan handlade om eller hur.
Vi köpte en ny Saab-99 -74 som på 20 år kom upp i 7300 mil.
Men den var säkert helskum osså:)). Jag kallar det förutfattade meningar.

MVH
Hasso
Länk

Partyzone
Håller helt med dig Hasso!
André: Visst får man se upp med skruvade mätare och dyl. men det finns faktiskt de som är ärliga också.
100% säker kan man aldrig vara men man får leva på hoppet - som Patrik Sjöberg sa...hö hö

Ha dé
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.