|
|
|
|---|---|
|
Tjena Fick med en grej på nyckelknippan när jag köpte min 535 som jag inte vet vad det är. Den ser ut som en vanlig "stereopropp" sån som är på hörlurar men jag såg även ett "hål" bakom tändningslåset där den skulle kunna passa, men vad är det??? Misstänker att det är något med larmet, har även en blinkande röd lampa som jag inte heller vet vad det är, kan det vara någon nollställnings grej för larmet kanske? Tacksam för svar! /// Nicke | |
| Startspärr? Hade något liknande på min Supra. | |
|
Låter som det sitter en eftermonterad imobilizer, prova att plocka av "grejen" från nyckelringen och starta, går det inte så vet du vad det är för ngt. Värt en titt?!? Länk |
|
|
Det är en nyckel til immobilizern,Hade själv en sån i min förra BMW Röda lampan blinkar ungefär i takt med larmet om den är aktiverad och släckt annars. blinkar den med snabbare blink så är den ställd i seviceläge och är avstängd. Om du skall aktivera från serviceläge trycker du in nyceln 3ggr i följd snabb takt då skall allt aktiveras och bilen går inte att starta. tryck in nyckeln en gång till så är startspärren ur och bilen går att starta BMWCS #3560 "Körglädje är min last" |
|
|
Tack för svaren! CCC-65 - Lampan har blinkat hela tiden jag haft bilen (ca 1 vecka), så om jag sätter i nyckeln eller vad man ska kalla det tre gånger så slutar den blinka? Innan jag köpte den hade det varit inbrott i bilen, kanske de aldrig återställde den... Men jag har inte riktigt fattat hur jag ska aktivera larmet, men det kanske inte går det heller när den är ställd i serviceläge? Ska lampan sedan enbart blinka när man aktiverat larmet/immobilizern? /// Nicke |
|
|
Hej igen... CCC-65 - Testade det du sa men nu måste jag ju sätta i och ta ur den där nyckeln/proppen efter varje gång jag tagit ut startnyckeln. Ska det vara så? Men nu blinkar den ju inte medans jag kör iallafall =) |
|
| Japp, det ska vara så men nu är immobilisern aktiverad. | |
|
Men larmet då, aktiverar jag det genom att låsa i "deadlock" läget? Det funkar bara på passagerar sidan så de e lite drygt. Har ett Cargard 850s ligger här i kartong men lyckas aldrig få det monterat, då får man ju fjärr å grejor,,,hehe |
|
|
Nike_Boy Immobilizern skall inte blinka vid körning. Om den blinkar ca 2-3/sek så står den nog i seviceläge och då är bilen körbar, tryck då in nyckeln 3ggr för att komma ur serviceläget. Blinkar den långsamt (1 blink/sek)är immobilizern aktiverad och bilen skall inte gå att starta. går det ändå att starta, så fungerar inte immobilizern som den skall. Aktivering sker automatiskt inom 20sek efter det att du stäng av tändningen. När du sedan skall starta bilen så trycker du in nyckeln 1 gång. har du bilen på verkstan eller mekar kör du in nyckeln 3 snabba ggr och aktivera serviceläget (ända sättet att ha det avstäng) detta är för att amn skall slippa hålla på med nyckel för att avaktivera hela tiden, när du tar den därifrån 3 snabba igen, Den har ingenting med larmet att göra, utan är helt fristående från detta. Hoppas det klarnar nu BMWCS #3560 "Körglädje är min last" |
|
| Tack! Nu klarnade det =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.