|
|
|
|---|---|
eddie |
Kan börja leva sitt eget liv ibland,kan hoppa från 1 liter strecket till 1 1\2 o pendla. Hur får folk ner sin förbrukning så jävla mycke ja fattar inte. En 525 till 0,8 ex i motorvägen på ca 120km\h.Blandad på ca 0,9 till 1liter. Ja får den inte under 1liter på motorvägen.På 100km\h kan den stå på 1liter.Blandad har ja aldri fått ner den mer än 1,2 oavsett körning Ja har en aut 525. Montana |
|
Automatlådan gör förstås att din bil blir lite törstigare. Sen är ju förbrukningsmätaren långt ifrån exakt. Om du inte har färddator som ger dig "rätt" förbrukning så mät genom att fulltanka och nollställa trippmätaren. Lasse |
|
henry |
Jag har oxå en 525iA-(91)92, med 24-ventilarn. Min förbrukning ligger lägre. Kan komma ner till knappa 0,7 på landsväg. Blandad körning ligger jag på under litern. Vet inte hur mycket ACn lägger på, men brukar aldrig ha den igång om jag inte måste. Har sport-filter. Varför din drar mer, förstår jag inte riktigt heller. Har själv fått lätta en hel del på högerfotens tyngd för att komma ner i dom litertalen, är sällan först från rödljusen... Nästan lite gubb-körning, om man säger så... ;o) |
henry |
Vet oxå att om du chip-trimmar bilen så kan du få ner förbrukningen... |
BMW-Yoda |
Jag tror också att en del kanske vill förneka sanningen lite. Min 733 med motronic får man vara glad om man kommer ner i 1.0-1.1 lugn landsväg. Min nyinköpta 320T-90 verkar bara dra marginellt mindre med manuell och sportfilter. BMW-Yoda |
eddie |
HENRY har du en aut??Min e aut. Montana |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.