|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Apo |
nya import regler från 1a mars.. se Länk helt sjukt.. |
|
Japp verkligen helt sjukt. De kommer sannolikt få bakläxa. Verkar som lobbying från Svensk bilhandel.... /Simon |
|
|
Hej, Jag såg inget sjukt? Bara att det va enkelt att ta hem importbil //z000000 |
|
|
Var är förändringen från tidigare? Mvh /NP |
|
| Det är sorgligt. Då kan det altså bli tvärstop om man skulle råka ha för hög bokstav på däcken.....önskar att TüF fans här också.... | |
| Länk | |
|
Ok, got it... Det verkar inte alls kul. Men besiktningsmännen kan ju alltid se mellan fingrarna. Eller? //z0000000 |
|
|
Undrar vart man kan vända sig för att protestera mot detta.... /Simon |
|
|
Låter mycket märkligt att de vågat besluta om detta, Stödjer ju inte direkt EU´s tankar till öppna gränser..... Den lär de nog få backa på, Iaf delen som omfattar "inom EU import" |
|
Apo |
oops.. var visst fel länk jag bifogade förut.. det är Länk där du hittar dom nya reglerna.. |
Apo |
idag är jag nog inte helt nykter eller nått.. det är Länk som gäller och inget annat.. |
|
Kollar upp hur man kan protestera mot lagen....är ganska övertygad om att det kommer att bli bakläxa för regeringen/riksdagen med detta.... /Simon |
|
Apo |
krävs vel någon typ av namnlista för sådant? |
|
Apo, japp en namnlista av något slag, viktigt att denna går till rätt instans. Skulle i detta fallet tro att EU har någon form av bevaktning på sina medlemsländer som man kan vända sig till. /Simon |
|
|
Om jag har förstått det hela rätt så är det precis samma regler som tidigare. Förutom när det gäller bilar som har varit registrerade i tredje land. Inga stora skillnader m.a.o. /T.P. |
|
|
Jag förstår faktiskt inte upprördheten...? Kan någon förklarar vilka förändringar som ska ske? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jesperado, hur tolkar du detta? " I korta ordalag kan det alltså vara omöjligt att registreringsbesiktiga en bil som inte omfattas av ett EU typgodkännande, helbilsgodkänd bil, efter 1 maj i år. " Jag tolkar det och hoppas innerligt att jag har fel att en icke helbilsgodkänd bil t ex e32, e34 och e36 blir omöjligt att reg besiktiga i Sverige....eller menas det att det räcker med ett godkännande från ett annat EUland? /Simon |
|
|
Vi kan väl säga som såhär, Bilsports "fakta" vad gäller regler för import, trimning och ombyggnader ger jag inte mycket för. Speciellt inte när de redan tolkat reglerna innan de finns färdiga, Vägverket och Bilprovningen diskuterar just nu hur det ska se ut... Dessutom gäller de nya reglerna främst import från länder utanför EU, vilket är förhållandevis ovanligt redan idag! Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Ok Jesperado....känns bra..... /Simon |
|
| För dieselbilar gäller dock andra regler? Vad gäller för regler för sådana? | |
|
Andra regler gällande vaddå? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.