|
|
|
|---|---|
|
Hej Satte i helgen in en JVC radio/cd i min E36 och fick på köpet ett mycket irriterande generator surr. Någon som har en ide om hur jag skall få bort det?? Sökte gamla inlägg i frågan men då hittade jag bara svar som gällde slutsteg och att man skulle dra lågnivå kablarna på en viss sida av bilen men jag har ju inget slutsteg. | |
|
Jag hör också generatorljud men bara ibland. har inget steg kopplat heller. kan vara nånting med att högtalarkablarna bak. eftersom batteriet sitter bak i våra bilar. Lycka till ---------------------- King of the road |
|
|
Hmm ok då är vi två med samma problem. Grejen e att med den sunkiga BMW orginalbandaren som jag slängde ut så blev det inga missljud. Ingen som har någon ide om lösning?? /Sillen |
|
|
Wizzard och Sillen: Använd sök funktion och sök på:Störningar från generatorn Där hittade jag en hel del svar på era problem. |
|
|
Inte så vanligt med generatorvinande med bara huvudenhetet utan extra steg. Vissa konstruktioner har sämre tålighet för rippel i matningsspänningen, tydligen var den sunkiga tysken bättre än japsen. Ibland sitter små spolar på B+ (30) och T+ (15) kablarna, annars kan ett rejälare filter på dessa hjälpa. Hör hos ljudbutikerna, det finns strömfilter. Högtalarkablarna bak fanns säkert med den tidigare stereon också eller? Batteriet är ingen källa till generatorstörningar, tvärt om. Enda kablaget att se upp med är det som går från generatorn till elcentralen/säkringarna. Ett tips att testa är att tillfälligt lossa antennabeln och spela lite med CD:n. Huvudenheten får jord även via skärmen i antennens koaxialkabel men det är mera sällsynt med problem här. Särskilda jordavbrottsenheter för antennkablar finns dock att tillgå. FP |
|
|
folke>> Jag kör med en Pioneer 5100R-B det fungerade skitbra i min förra E36:a men i denna så fungerar det inte alls lika bra.. sunkig stereo, njae tror väl inte att det beror på det. Men spolar hit och dit kan ju ha med saken att göra? i förra bilen hade jag bytt alla högtalarkablar i denna kör jag på orginal!!!!! kan de ha betydelse?? ---------------------- King of the road |
|
|
Oj, kan ju bero på mycket. Visst kan bättre kablar göra lite nytta kanske. Du får definiera vad som inte är lika bra, stereon har ju blivit äldre också eller? FP |
|
|
Felet? Jo, det är jordningen som inte är korrekt. Man kan råka ut för sånt på tex. hemmabio anläggningar också. Kolla så att jordningen är ok hela vägen. mvh Benny |
|
|
Verkar stereon ha normal effekt? Är belysning och funktioner stabila i stereon? Då är nog jordningen OK rent likströmsmässigt sett. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.