|
|
|
|---|---|
| Är det bara Länsförsäkringar som erbjuder en sk entusiastförsäkring eller finns det fler alternativ på bolag? Och det här med medlemskap i BMW CS sedan ett år - är det ett absolut krav?...(hittat en billig M3 cab, nämligen) | |
Lasseman3 |
Även Bilsport och MC har denna typ av försäkring. Länk Lycka till! /Lasse |
|
Sani: Medlemskap i minst ett år är ett av grundkraven i LF.s Klubbrelaterade entusiastförsäkring. hälsningar Ando Gunnarsson Försäkringsansvarig BMW CS |
|
|
Lasseman, Är det inte bara gamla bilar (minst 10år gamla enl hemsidan) som blir godkända i Bilsports försäkring?. Eller gör dom undantag?. MVH Atg |
|
Lasseman3 |
ATG: Det stämmer att Bilsport och MC endast tar emot 10 år gamla bilar. Jag känner ej till eventuella undantag. Eftersom jag är "insnöad" på M3E30 och dom finns i cab (om än få till antalet) och är mer än 10 år gamla så är det ett alternativ...;=)) Mvh /Lars |
|
Ja, nästa år uppfyller de första E36:orna det kriteriet också! Och blir man medlem nu så hinner man ju vara det i ett år... |
|
ChaosConflux |
Kan man vara medlem minst ett år. Om man inte har en BMW ännu? Jag är helt såld. Och bara måste ha en bmw 8-serie. Och dom försäkringarna saftar ju på riktigt. Dom går ju få 10 år gamla och helt okej. Vad ska jag tänka på? Och vad är det som gäller vi entusiast försäkring? Får man köra hur mycket man vill eller är det begränsningar? |
Asken (AutoPower) |
Att bli medlem i föreningen för de låga försäkringspremierna är ju precis det bmwcs drivs för, not.... HAr du en ANDRA entusiastbil och rullar med den sparsamt om sommaren därför togs den där försäkringen fram. Att köpa en bil och kalkylera gläjdesiffror på försäkring gör ju att man egentligen inte har råd att åka den, då försäkringspremien är en del av totalen. Mvh Asken |
|
Jag förstår vad du menar Asken; och måste därför förklara mig. OM jag hade haft råd att försäkra en M3 cab, M5, E55 AMG, Ducati 996 eller ngn annan av de fordon jag suktat efter, och kunnat köpa, hade jag gjort det! (Och sedan blivit medlem i ngn BMW-klubb) Jag vägrar dock att betala 2000:- eller mer i månaden i f-premier! Småsam är visserligen ett alternativ för dom som är egna företagare, för mig hade det inneburit att starta en påhittad firma; det konceptet tilltalar mig inte. Så vad har jag för alternativ? Det är knappast ngn idé att vara medlem i BMWCS utan en bil, eller?! Återstår att först fixa en bra premiekalkyl, SEDAN köpa bil - tragiskt nog. (Gissningsvis kommer jag att uppskatta mina 500 mil i en M3 cab hyfsat mycket mer efter att ha kört Volvo 460 GL-94 ett tag nu...) |
|
ChaosConflux |
Det är så här att jag har råd att köpa en BMW-serie men då jag har ett jobb med dålig lön så vill jag hitta bästsa möjliga försäkring. Jag kommer bara köra den på sommaren och inte alltid. Familjen har 4 andra bilar om jag ska åka långt. Därför började jag titta på en enusiastförsäkring. Men jag behöver ingen hjälp ringde min polare på LF och han fixar mig en sån när jag behöver den... Tack så mycket för hjälpen... Ursäkta att jag inte är så haj på försäkringar och medlems grejer... Aldrig haft eller hunnit äga en försäkring... |
|
Chaos...;Inget att be om ursäkt för, försäkringar är ett helvete! Som sagt det enda hindret för en rad roliga bilar och hojar! Om man skulle starta ett eget f-bolag?... :-) |
|
ChaosConflux |
Har funderat på det jag med Sani... Ett ärligt enkelt F-bolag som inte säger nej till att betala ut pengarna när det verkligen gäller... Måste bara komma på hur man kommer åt dom som verkligen fuskar =) Men jag har tur att min kompis jobbar på LF... Han kan hjälpa mig genom deras djungel iaf. Ser ut som det blir drömbilen I alla fall till nästa sommar... Trots mitt jobb. *gotta sig åt det* |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.