|
|
|
|---|---|
|
Mina fönsterhissar har börjat sega ihop totalt. Fönstret glider bra nar man kopplar loss länkarmen och drar det manuellt sa det verkar vara motorn. Den orkar nästan inte runt även utan last. Sa jag undrar om någon provat att demontera och smörja upp en sådan motor ? Går det, är det svart ? Dom ser kapslade ut stämmer det ? tack på förhand johan | |
|
De är väl inte världens snabbaste org. :) Plockade isär mina, rengjorde, smörjde och slipade till kollektorn, så nu funkar de så som det var tänkt. De går enkelt att plocka isär och är av samma konstruktion som i andra bilar av samma generation. |
|
|
Tackar, det var nog rekord i snabbt svar, mindre än 5 minuter :-) Näe jag vet att dom inte är snabba från början men nu går dom inte alls... Man måste hjälpa till. Alla fyra la av inom någon vecka, endast förarsidan funkar hjälpligt. Så det var inte alltför krångligt att få isär dom ? Hinner man med bägge på en kväll ? tack, johan |
|
|
Nej, det är en baggis att få isär dem, plastkåpan är bara nedtryckt över motorn. Sedan behöver du bara en skruvmejsel (har jag för mig) för att plocka isär resten. Kolla även borstarna och fjädrarna, de brukar tappa spänsten. Lämpligt att ha tillgång till 12V, så att man kan testa och köra dem innan mont. Perfekt syssla för en kväll ;) |
|
|
Coolt, tack. Håller pa att ga igenom bilen denna vinter och fixa allt småskit som ligger. Lååång lista. Lustigt hur man kan ha en bil som ser bra ut och funkar bra men ändå har så många "småfel". joahn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.