AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
577

En dag på strippen.. så gick det

///M ax
Ok... Jag var och skulle köra M5:an på strippen i emmaboda...
Första rejset sket sig friskt.. Kopplingen slirade på både 2:an, 3:an och till och med 4:an (M5 e39 sjuka) trots att jag växlade sista gången utan att koppla.. Det var bara till att rulla dom sista 200 metrarna.. Nåja.. Dom andra 2 rejsen var jag lite mer försiktig och växlade klart innan jag ens funderade på att gasa! Det gick bättre, men det tog ju tid!! Bästa tiden var 14.88 sek/166km/t.. TRO MIG!! NI SOM INTE PROVAT PÅ DETTA SKA GÖRA DET DET ÄR ASKUL!!!
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
för Er BMW folk har Ni möjlighet till körning på flygfält den 30/6 utanför Gävle. se mer på Länk
///M ax, var där och såg när du åkte, bara första gången dock. Skönaste race't var ju ändå M Roadster vs. en Volvo 745 =) När roadstern gått i mål var volvon halvvägs =) Blev ju trevligt väder framåt eftermiddagen också.

// Joakim
Visa användare
59
Pertan
740iA -93
535i -87
M535i -85
M5 -86

ni som bor nära Nortälje borde komma till görla industriomr.! där körs det på söndagar runt 19´00. illegallt, visst! men det är en jäkla folkfest med fruktansvärt drag! ALLA kör oavsett om du har turboladdad nissan cherry, eller 1000hk Supra, kan rekomenderas varmt!!! (säg inget till farbror-mässings-knapp!)

///M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.