AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
408

Import 318,320,325 vilken ska man välja?

Tänkte åka ner till tyskland och lägga ca 70.000:- på en BMW E36 årsmodell 93 och framåt.
Jag vill gärna ha lite tips om vilken av följande modeller det är rätt att slänga ut pengarna på.
Är mest intresserad av 320 och 325.
Men är inte 325:or väldigt hårt körda?
Reservdelar stor skillnad mellan bilarna?
Försäkringen är ju rätt hög men det har jag räknat med.
Är det nått man bör se upp med när man kollar efter en 325:a?
Är det nått klipp i 325:orna?

Vad skulle ni råda mig till att köpa för nån??

MVH jimmy

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
<<Tänkte åka ner till tyskland och lägga ca 70.000:- på en BMW E36 årsmodell 93 och framåt.
Jag vill gärna ha lite tips om vilken av följande modeller det är rätt att slänga ut pengarna på.>>

För de pengarna är det tveksamt om det lönar sig att importera. Du bör kunna hitta en fin och hyfsat välutrustad 325 för 70k, även här på hemmaplan. Fast det är klart: i tyskland kan du med lite tur hitta en snuskfin en-ägar-bil med lågt miltal.... Länk - Gebrauchte Automobile/Gebrauchtwagenbörse

<<Är mest intresserad av 320 och 325.
Men är inte 325:or väldigt hårt körda?>>

Beror sig på vem som ägt bilen. Generellt så tror jag att 325:or är lite mer hårdkörda än sina motorsvarare syskon. Kolla upp ägarhistoriken!

<<Reservdelar stor skillnad mellan bilarna?>>

318 är något billigare med delar/service, men har å andra sidan kamrem som måste bytas var 4000 mil. Mellan 320/325 skiljer det i princip ingenting. Samma motorfamilj: M50.

<<Försäkringen är ju rätt hög men det har jag räknat med.
Är det nått man bör se upp med när man kollar efter en 325:a?>>

Föreslår att du prövar funktionen "Sök Inlägg", samt läser såväl beg-guiden och importguiden NOGA!!!!

<<Är det nått klipp i 325:orna?>>

Ja jag tycker att det är mycket bra tryck i en 325 E36. Siktar på att en sådan ska bli min nästa bil :)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Välkommen till BMWPowers forum förresten och lycka till med köpet!!!!!
JimmyNilsson81:Min personliga åsikt är att om du ska ta hem en bil för typ 70 så skulle ja rekommendera att hålla sig i Sverige,du hittar många 325:or för de pengarna som e i kanonskick här oxå,t e x min....Länk
Länka fel....Länk
Kan inte annat än hålla med.

Det är mycket mindre bry att hitta det du söker i Sverige ( för dom pengarna ).

Det verkar som att det snart rullar fler E-36:or i Sverige än i Tyskland ( var över i helgen och såg inte en enda ), snart kan det börja löna sig att exportera :-)

Nisse
Annars kan jag varmt rekomendera 320, den är lixom lagom på alla sätt.

Nisse
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Rekommenderar starkt 325:an.
Mycket trevlig bil. Lite "slö" under 3000 rpm dock. Jämfört med 328:an.
Men som sagt leta här hemma, det ger dig ju 5-10 000kr till att lägga på bilen.... jag gav c:a 75 för min då fick jag en 95:A med skinn, AC,17" fälgar (BBS) + lite annat kul. Mycket nöjd med den.
du
39
dubbeldelta
328 E46 -98
LAGOM??? 320??? Nu hänger jag inte alls med...

325 rekommenderas likaså här.

Klart att du ska importera. Värsta som kan hända är att du blir några erfarenheter rikare.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Håller fullständigt me att du ska köpa en 325:a! Hårt körd? De lär den säkerligen vara...inte alla,men dom flesta...320 är nog lika hårt körd,325:an kräver höga varv för att vara rolig,320:in krävar ännu mera varv för att sätta fart.

ro
24
rockan
E46 325iA -02
E60 525iA -05
:/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.