AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.658

Väghållning E30(325) för bana!

Jim
Vad har ni för väghållningsprylar som åker banracing el liknande med E30??
Håller på att bygger och ska skaffa fjädrar och dämpare för bana, vad har ni att rekomndera som finns i rimlig prisklass?
Kikade på Wietech,nånting? är det nått att ha?

Mvh Jim
Ek
539
Ekman
BMW 325 CSL 88
BMW 635 CSI 84
Jag har Gula koni samt Wietech fjädrar på min men detta duger inte på långa vägar.

BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion
ICQ#126319414
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Skall du åka banracing rekommenderar jag Bilsteins M3 grp.N kit. Funkar mycket bra på bana både i vått och torrt! Finns förstås värre prylar, men detta kommer du en bra bit på.

OBS: Vanliga väghållningskit är inte i närheten av detta som är RACE-prylar.

PS
287
PSE-R
M3 -87
M3 -95
kan bara hålla med Rikard

Grupp-n Bilstein med bmw grupp-n fjädrar funkar kanon!

vh Peter
ant
vad kostar denna uppsättning? känns som det kan dra iväg när det gäller priset, även fast det bra grejer i förhållande till priset?

==========
Länk
Jim
Var får man tag på dessa prylar då?, och passar det rakt av till E30 325?

Mvh Jim
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Passar rakt av. Vet inte om BMW säljer dessa prylar, annars får man väl prova med en Bilstein-återförsäljare. Kostar relativt lite. Skall du ha LEDA-ben eller så är det nästan dubbelt så dyrt har jag för mig. Öhlins är troligtvis ännu värre..

ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Gå in hos BMW och om pris på artikelnr. 06 10 2 221 907

Funkar inte detta så sök i forumet, just detta Grp N kit har varit uppe till diskussion tidigare.

/G
Jim
På BMW sa de att att det kostar 17840:- men de viste inte riktigt vad det var för prylar i det paketet? kan det stämma eller?

Mvh Jim
Ri
250
Rikard
1602 -73 BMW-cup
Stämmer förmodligen. Har hört "runt 20 000", så det är nog rätt. Vet dock inte exakt vad som ingår. Finns en hel del Grp N-prylar, dämpare, fjädrar, topplagringar mm.

Jim
Ja jag får nog hålla mig till folkrace i fortsättningen med! serösa prylar kostar, inte förvånad dock.

Mvh Jim
ga
408
gasa
M3 E30
M3 E46
325d E91
Här har du GrpN-katalogen: Länk

Länk och Länk säljer ju Bilstein Grp N prylar. Talar du med dessa tex så kan de säkert ordna med passande fjädrar. Detta är bara exempel firmor som listar Bilstein racedämpare på hemsidan. Som tidigare nämnts finns fler fabrikat och firmor, Sellholm för nämna någon.

/G
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.