|
|
|
|---|---|
|
Var precis ute och fylle på spolarvätska. Tänkte att jag kan ändå starta motorn när jag har huvet öppen och se om jag hittar ngt kul ;) .. Det gjorde jag inte.. Den har börjat vissla, vina, kalla det vad ni vill. Det låter som om det kommer från omdrådet vid kylaren. Precis mellan kylaren och motorn sitter där en klump med massa slangar i. Antar att det är tiill kylarvatten. Är det vattenpumpen? Kan det vara den som håller på att ge sig ? Gäller en 325 E30. Länk | |
| är de inte fläktremmen då? de va den som gnissla innan ja bytte den på min... | |
|
Okej. Jag vet inte.. kan inte riktigt lokalisera ljudet.. Länk |
|
| okej...men kolla om visslet följer me varvet om du gasar lite då! | |
|
Smart idé ;) .. Ska ut och kolla.. Länk |
|
|
har nåt liknande på min ChristianF, var på verkstaden och det så att det är inte allvarligt, skulle det försämras så skulle jag höra av mig. Dom trodde det var nån rem så gjorde detta! Men gasade man på tomgången så försvinner ljudet, det blir bara så på tomgången! Få se om vi har samma fel ChristianF! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
Jo,men på min va de också så att när man gasa så försvann ljudet,då bytte ja remmen och ljudet försvann...så ja kan tänka mig att ljudet kom bara på tomgången för att remmen va något sliten och därmed lite slapp så spändes den något när man gasade och då försvinnn ljudet... kan de inte va nå likande du har ChristianF? |
|
|
Om det är fläktremmen som gnisslar så kan du inte ha huvet nere under huven när du gasar.. det gör ont i öronen.. STANDARD fel? ;) |
|
|
för att lättast kolla om det är någon rem så ta en flaska med vatten och häll lite över remmarna när motorn är igång. blir det tystare då så är det remmen. kan det inte vara Vattenpumpen annars??? kolla de där med vattnet först! ---------------------- King of the road |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.