|
|
|
|---|---|
|
Tja alla 7 serie ägare. På vår 750ial så lyser airbagen i ca.1minut efter start,det har den inte gort tidigare.. Någon som vet varför.. Tacksam för svar.. M/Kenneth BMW 750iAL Forever.. | |
|
hade liknande på min när batteriet var dåligt laddat! Det brukar kunna komma lite skumma fel meddelanden då. V8? Ja tack!! |
|
| hade en 730 93 efter att bateriethade varit ur en tid och blivit uppladdat lös min lampa men jag tror att det var kontinuerligt | |
Svärd |
Min har börjat krångla också! Men den blinkar först i fem minuter och sedan lyser den konstant. Får höra med BMW när jag hämtar bromsbeläggen imorgon om de kan kolla vad det kan vara. //Martin GOTLAND har allt, förutom SALT!! |
|
Min Airbaglampa lös oxå konstant, problemet i mitt fall var sittsensorn i passagerarstolen som var trasig. Sensormattan i sig var inte så dyr, ca 800 pix tror jag men sen skulle dom ha ca 4000kr för bytet.... Gjorde det själv istället, tog väl en halv dag eller så, lite bökigt att klä av skinnet osv. Sen var det bara att åka till verkstaden och nolla ut felminnet. Ett tips vad gäller sensormattorna : sätt aldrig knät i sitsen när ni tex lutar er in i bilen, sensorn klarar inte punktbelastningen och pajar. "Livet är inget för amatörer" |
|
|
Kan man köra utan att sittsensorn fungerar? Var in till BMW idag för att koppla in airbagen på passagerarsidan. När de tog fram koden ur datorn upptäckte servicekillen att sittsensorn visade att den var "trasig". Han kvitterade larmet. Så, fungerar airbagen om sittsensorn är paj??? 750 iAL-"Lang är värst" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Ja den fungerar så länge airbaglampan inte lyser konstant så kan du vara säker på att systemet fungerar. Sittsensorn ger sporadiska fel, som kan indikera och sedan nollas bort och återkomma med en gång eller nån gång i framiden. ///MVH Hasso Länk |
Svärd |
Men löser airbagen på passagerarsidan ut om den känner av att ingen sitter där?? //Martin |
|
Läst denna tråd men hittade inget svar, så vi testar igen. Har samma fel på min 740, att airbag-lampan lyser ca 1min efter start! För att sedan försvinna! Gör ALLTID detta, och på bmw hittar dom ingen felkod på det? Någon som har svaret? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.