|
|
|
|---|---|
|
Har införskaffat en uppsättning fälgar till bilen. Dessa mäter 8x17" ET 10 fram, och 10x17" ET 17 bak. Min fråga är nu vad skall jag använda för däck? Funderar på 235/40-17 fram och 255/40-17 bak, går det? Bilen är sänkt ca 30mm fram så det är lite svårt att veta om det kommer ta i när man svänger. Kan man ha 255:or bak med ET 10? Har någon erfarenhet av liknande fälgar på E34? | |
| Sorry, givetvis ET 17 bak... | |
|
Jah har ET16, 10x17" bak, med 45/ 275 däck. Lite sänkt bak, kan ta i skärmkanten då du svänger mycket brant i hög hastighet, hade 255 före och då var det aldrig några som helt problem. MVH Andreas |
|
| Ok, låter ju bra. Hur går det fram då, med tanke på att original är 8" bred, men med ET 20? | |
|
Nu ska jag inte gå och svära på att jag kommer ihåg rätt beträffande min et fram, men Fälgen är 8,5"bred fram med Et 12??? Jag kan inte lova att det är så på min bil... men så tror jag. Ett lägre ET menar väl att fälgen kommer lite utåt? Så tycker jag iallafall? Eller är det också beroende på modell. T.ex originalfälgarna har jag kvar, och de är ju rätt mycket innanför framskärmkanten, medan mina andra (AZEV) är bara 0,5" bredare och kanten på däcket och kanten på fälgen skiljer några mm. Medan det handlar om cm med original fälgarna (8" ET20) MVH Andreas |
|
| Det stämmet, ju lägre ET destå mer breddar det ut. Undrar ja hur det går med 8" ET 10 och 235/40, med en ganska kraftig sänkning... | |
|
Har du 275/45-17 bak??!! /Johan [CUL8ER] |
|
|
275/40 eller 275/45 17. Kommer inte ihåg. Kanske 40/275 Hurså? MVH Andreas |
|
|
Inte för att vara elak men är det inte för hög profil tycker du? /Johan [CUL8ER] |
|
|
Menar du för att jag skrev den fel väg? 45/275? Det är 275/40 som jag har. Kanske det borde vara275/35 egentligen, men jag fick däcken så jävla billigt så... Dom är slut nu, punktering i ena och andra sliten, så jag måste ändå köpa nya i vår. MVH Andreas |
|
|
Ja 275/35 hade nog varit snyggare tror jag. Men fick du dom billigt så är det ju klart man tar det :) /Johan [CUL8ER] |
|
| Testar väl med 255:or bak, det ska väl gå, men det blir nog mera kritiskt fram. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.