|
|
|
|---|---|
| Kan man fixa det på något sätt? Det är små, små hål som uppstått i förarstolen. | |
-BeeMWe- |
Du kan inte ta bort dem helt men du kan dölja dem om du smörjer in skinnet med fett. Dvs någon produkt för skinn i bilar. Länk |
| Okej, så som BMW:s insmörjningskräm t.ex? | |
storken25 |
Hejsan! Jag vet en kille som kan fixa dina stolar! Han kan laga all sorts inredning. Skinn,plast osv,osv Inte så dyrt heller. Kolla på www.vinylmakeup.com MVH |
-BeeMWe- |
jonasjonas: Ja precis. Tror du ska låta skinnet få stå med krämen ett tag innan du sätter dig. Bra att ha i åtanke så du inte behöver bilen efter du vårdat skinnet. Kan nog bli lite fläckar på kläderna annars. Länk |
|
-BeeMWe-, Okej tack. Får fixa det när det inte är så satans kallt ute. |
|
|
Tips för "småsprucket skinn" Jag köpte för att fixa mina svarta säten förra våren, en svart permanent skofärg hos en skomakare. Detta för att trolla bort sprickor där ju färgen är brun/ljusbrun. Funkade superbra, jag applicerade försiktigt med en fin svamp och strök ut ordentligt. när allt var klart väntade jag ett dygn och smorde in sätena med minkolja. Blev som nytt! "Det är bakom ratten man förstår" |
|
|
som tobbe säger så är den lokala skomakaren ett bra alternativ, jag va in till våran och fick en burk med mörkgrå skinnfärg (200:-) som man svampade ut på sätet. Enkelt och mycket bra resultat. Ang. dom små hålen du har i din klädsel, är det så att det ser ut som en katt vässat klorna eller är skinnet som fanns över hålet fysiskt borta? Varför jag undrar är att jag fick ett tips av skomakaren att om det var så att skinnflikarna fanns kvar så skulle man ta en knappnål och lite kontaktlim och dutta i och sedan peta tillbaks skinfliken (i min bil såg det ut som en katt varit framme med klorna...) sen ska man givetvis torka bort överflödigt lim direkt sen färgar rengör, färgar och behandlar man // Henke Bleifuss |
|
|
Det är alltså bara små, små hål på "sidostöden" av stolen. Ser ut så här, ungefär: ooooooo Ska testa med skinnfärg. Tack, Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.