|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Hasso....du skulle bli förvånad vad en del använder att tvätta bilar med...... thinner och allsköns lösningsmedel... Blir sedan förbannade och snackar "fusk" och "bluff" om den stackars kraken som lagt ned skäl och hjärta (förhoppningsvis) på ett bra resultat. Många skäms nog över sin egen dumhet och skyller hellre på dåligt jobb. inget lacksydd i världen klarar det.... :) Det flesta lackskydd skiljer sig mer än vad man tror i sammansättning, och därför kan de behöva olika efterbehandlingar,tex, eget märkesshampoo som ger ett garanterad skonsam tvätt av skyddet. (i mitt fall lika billigt som vilket shampoo somhelst) Detta är ju faktiskt framtaget i labmiljö för att vårda den egna produkten så väl som möjligt. Skall man vara extrem så kan man ju jämföra med billtillverkare som INTE ger någon garanti om du kört på fel olja tex. OBS! Med detta inte sagt att man måste följa detta, men det är en bra fingervisning för kunder som inte kan skilja på avfettning och lösningsmedel :) Mvh Skalman (Springtime!!......Buff n Shine! ) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Skalman:Jo visst är det så, tvättar den vita MB med lacknafta varje vår::) Vad jag ville få fram är att det är bättre att applicera ett lackskyd där du kan använda vanliga avfettningsmedel och shampoon som du kan köpa på macken än att vara tvungen av garantiskäl att endast använda deras egna produkter. Det finns ju lackskydd där du inte behöver ta hänsyn till detta. Och ibland är man ju nödsakad att tvätta bilen i en snabbtvätt och för att få den ren så är faktiskt det enda alternativet borsttvätt och då är det ju bra om det inte är "förbjudet " av lackskyddstillverkaren. Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Jag känner en person som tvättar sin bil med "DISKMEDEL/SÅPA/lösninsmedel" ... hu och fy ... jag ryser när jag tänker på det ! Stackars bil säger jag bara. Hon köpte bilen ny förra året, idag ser den förskräcklig ut i lacken. Jag nämde lite försiktigt till henne att bilen skulle behövas lämnas in för en lackbehandling ... och vet ni vad jag fick för svar ?? "Det behövs väl inte" ...... jaja, alla är ju inte som vi .... Länk |
|
|
haha känner en som har en Suzuki Baleno Kombi -1998 Bilen har väl tvättats max 2-3ggr på hela sin livstid, sen så är lacken otroligt repig och bucklig, när jag frågade vad hon använde för att tvätta bilen så fick jag höra: -Diskmedel eller Hårschampo med skurborste och disksvamp! Var en man! Avguda Miami Vice! ...och aa just det! E32 rocks! |
|
bmw490hk |
Lämnade in min M3:a hos Recondgruppen på utvändig polering samt lackförsegling för elva månader sen. Alla tvättrepor är borta samt att lacken fick ett extremt djup och bilen är fortfarande lättvättad. Hade en M5:a tidigare som jag gjorde MrCap-behandling på, men blev inte nöjd. Rekommenderar Recondgruppen. Blev själv rekommenderad av två polare som é superpedanta. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.