|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad alla har emot mr cap jag har själv det på min bil och är supernöjd. grymt tålig och extrem glans. Jag tror inte det har så stor betydelse vilket lackskydd man har t.ex mr cap, ditec m.m. Jag tror problemet med dåliga lackbehandlingar ligger i dåligt utförda arbeten. Min lackbehandling är gjord i halmstad och vad jag vet så är dom flesta nöjda som har gjort sin behandling där. Mvh Jonas Larsson Länk | |
| Det är inte behandlingen i sig utan mer Mr cap inte fullt så bra förmåga att motså avfettning mm ( dvs livslängd på behandlingen) | |
|
Det lackskydd som ej går att tvätta bort är tyvärr EJ uppfunnet ännu. Mvh Skalman (recondare) |
|
|
jag grundar min erfarenhet på två stycken mörkblå bilar jag haft en mr cap behandlad, en med Ditec, när den ditec behandlade var på återbehandling efter ca 18 månader var den blank och snygg och lätttvättad fortfarande ( ett varav med högtrycken räckte oftast) , när den Mr cap behandlade bilen efter 12 månader skulle på (dyr) ombehandling var den matt och svårtvättad ( krävde alltid svampning) Klart allt lackskyd tvättas bort med tiden, men om nu Mr cap håller knappt 12 månader varför inte då bara lämna in bilen på polering/vaxning 2 gg/år det blir klart billigare... ( och troligen har man en blank bil oftare....) |
|
|
hej igen! jovisst alldeles riktigt Magnus! Paradoxalt nog så skall man inte lackbehandla bilen om man tycker om att gnugga och gno på den! Det ideala för en lackbehandling är att få vara i fred utan någon som helst tvätt! detta garanterar att behandlingen ligger kvar i mycket lång tid framöver. Men.. vem vill ha en skitig bil?.... vill man tvätta den (vilket man naturligtvis vill) använd bara vatten och tex en svag lösning med såpa. Då har man en kompromiss där bilen blir hyffsat ren + att lackskyddet får ligga kvar och skydda så länge som möjligt. Nu har det en viss betydelse hur lacken är i kvaliteen när den skall lackskyddas. Du kan ta två bilar av samma färg och årsmodell varav den ena har stått i solen mestadels. Den "solfrätta" lacken kommer att hålla glansen mycket kortare. om bilen dessutom är omlackad med en undermålig kvalitet på lacken så spelardetta också en stor roll vad gäller långvarighet och glans. Det finns en mängd olika faktorer som bidrar till detta så därför är det svårt att generellt säga att det ena är bättre en det andra, för det skulle man behöva i det närmaste 2 identiska förutsättningar för att kunna jämföra rättvist. Men du har rätt......bättre att lägga pengarna på en enklare form av recond och oftare om man är putsnisse. klart mer glans och prisvärt! mvh Skalman |
|
|
hej igen.... Det flesta tillverkare av lackskydd brukar sälja eget schampoo som är avsett för just det egna märket. Noga testat och sammansatt så skonar det lackskyddet på bästa tänkbara sätt. Allt för att du skall bli nöjd med hållbarheten och glansen! (ingen vill ju ha missnöjda/besvikna kunder). Ha de! Skalman |
|
|
Gasar-Magnus: Om du inte är nöjd med det resultatet på bilen bör du reklamera varan, enligt min kontakt på Mrcap så är det pengarna tillbaka om man inte är nöjd.Givetviss ska man reklamera inom rimlig tid för att kunna få nån slags kompensation alt ny behandling. Ps.Polisen kan stå vid nästa krön ta det lungt i trafiken:) |
|
| Starre: det tror jag inte, dels för att det tog 2 återbesök hos Mr Cap innan jag var nöjd med behandlingen så mitt förtroende för dom är inte det bästa sen har jag sålt bilen så det känns mest som en dyrköpt erfarnhetatt Mr Cap är mest snack och inget vidare resultat ( och åtminstonde i Malmö och Hbg: oproffsigt otrevligt stöddigt bemötande,...) | |
|
Jag fick med lite medel när jag gjorde min behandling men deras avfettning var som vatten så jag använder smartab´s. Enligt mr cap så skulle det inte påvärka livslängden direkt. Jag ska göra en efterbehandling nu efter vinter. Det sliter med salt och avfettning på lackskyddet. Jag är nöjd med behandlingen bilen är fortfarande väldigt lätt tvättad och har otrolig glans. Länk |
|
|
ni har nog rätt när jag tvättade min bil igår så var den inte direkt lätt tvättad och kändes sträv i lacken. lacksyddet känns som bort blåst. efter 6 månader men jag tror jag har garanti i kvar. Länk |
|
|
Jag kan heller inte förstå varför en del är emot Mr.Cap. För i grund och botten så är det j personen som gör jobbet det hela beror på. Jag har tidigare sagt i andra inlägg att jag varit/är hemst nöjd med Mr.Cap här i Jönköping, och dessutom så är dom som jobbar där jättetrevliga och tillmötesgående och servicen hög. Ni som inte bor allt för långt härifrån, kom hit och få era bilar behandlade så blir ni nöjda. Jag kan oxå säga att jag tvättar min bil ofta , och den är lika blank och lättvättad som när jag fick hem den efter deras behandl. Beställde en tid häromdagen för ny resealant-behandling till min pärla i slutet på mars ... Länk |
|
|
I grund och botten är det både produkter och hantverk som är avgörande. Det ena utesluter inte det andra. Ditec och Lahega har märkbart bättre lackskydd än MrCap, tycker jag alltså. Då menar jag i första hand hållbarheten. Sen är MrCap-behandlingen på tok för dyr, ett överreklamerat varumärke anser jag. Men återigen är detta mina åsikter och erfarenheter. :) Mvh Anders S. |
|
Asken (AutoPower) |
Läs gärna texten som bilputsarjörgen skirvit om proffsen tipsar om lackskydd under g-d-s/ bilvård. Mina egna erfarenheter utesluter Mr Cap och en hel del andra från min palett av möjliga produkter. Enbart Ditec håller måttet för mig men är Ni nöjda med Mr Cap så använd det, det är personen som applicerar lackskyddet som är grejen:) Mvh Asken www |
|
Asken, Du har inte prövat "No 1 Toughguard™ 38", det hör jag det? :) Mvh Anders S. |
|
Asken (AutoPower) |
Anders S, jag använde tidigare hela Lahegas sortiment när jag drev Asken bilvård. Trots detta är det ditec jag anbvänder:) Sen är ju spridning på lahega resp ditec lite olika i landet. Mvh Asken |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Att överhuvudtaget applicera en produkt på bilen där man enligt instruktionen inte kan använda annat än deras egna kemikalier för att garantin ska gälla måste vara helt fel. Speciellt om man köper en bil som är nybehandlad och har 24 mil tor till närmaste Mr Cap deler:)) Då finns det mycket bättre alternativ som tål vad som helst som tvättmedel avfettning mm.Och även pallar för en borsttvätt i maskin utan att förvandla bilen från mörkblå till "fjordgrårepig" Bra funktion "sök inlägg" MVH Hasso Länk |
|
Jaha, oj så fel jag hade. :)) Mvh Anders S. |
|
|
Måste oxså säga några ord igen, jag valde MrCap då jag fick bäst pris och jag vet vilka som gjör jobbet. Så skulle vara ett dåligt jobb som är gjort som nöjdet fick erfara så blir backning på jobbet utan kostnad för mig. Nu har jag haft skyddet på i ca:3,5månad utan att skyddet har blivet sämre(Asken kan intyga) I grund och botten så handlare det om vilka/vem som gör jobbet och inte att det står Ditec eller MrCap på dekalen alt fakturan enligt mig all fall. |
|
| starre: Måste säga att din bil ser lite flammig och gråSTARRIG ut men tids nog inser du den enda läran:))) | |
|
Om man undviker avfettning så måste väl lackskyddet hålla mycket längre? Personligen använder jag aldrig avfettning, tvättar man bara bilen tillräckligt ofta så blir det ju bra ändå. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
Helt rätt JL Mvh Skalman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.