AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
665

Rättbil i uppsala, nån som har erfarenheter?

Untochable
Hej! Har vart o kollat några bilar hos rättbil här i uppsala, verkar rätt okej firma men läste några inlägg här i forumet där folk varnades för rätt bil. Nån som köpt el avböjt köp hos firman? Vore väldigt tacksam för svar. /Henke
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Åk dit och bilda dig en egen uppfattning det är nog det bästa.Sen kan du söka lite på forumet och se vad du hittar.Dom brukar ha väldigt många bilar på försäljnings uppdrag så det är ju inte alltid att bilen finns tillgänglig för inspektion.
Untochable
jo men jag litar ibland lite för mycket på folk. Jag har svårt att misstro någon som verkar seriös, har faktist blivit lurad innan och vill inte bli det igen. Så om det är någon som vet något ja bör veta så vill ja gärna veta:)
hmm ..har också haft kontakt med rätt bil ett tag nu, vad har du hört? Någon som handlat bil där?
Jag har varit intresserad av ett par bilar där...
Men som sagt: De har väääldigt många bilar på försäljningsuppdrag.

Men om bilen som du tittar på verkar schysst och de verkar ha bra koll på den så är det ju inga problem. Det känns värre när de säger "Näe, det är uppdrag, jag vet ingenting om bilen", om de skulle göra det.. Men att ha så många uppdrag känns inte så bra, därför drar jag mig för att leta bil där faktiskt.. Kan man lika gärna leta privatannonser faktiskt...

/M
Spelar det nån roll om det är försälj uppdrag? man får väl garanti o sånt ändå om det är det du tänker på, kan ej komma på annan anledning..?
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Om det är försäljnings uppdrag och försäljaren vill ha typ 7000kr för att sälja bilen så kan jag tänka mig att det blir problem när man kommer in och vill ha något fel åtgärdat.Det finns inte så mycket pengar att laga för om man säger så.
En säljare kan inte smita från garantier och liknande genom att hävda att det är försäljningsuppdrag eller säljes för kunds räkning. står bilen hos en handlare eller om en handlare sköter affären så är de tvugna att lämna garanti. Numera sex månaders trafiksäkerhetsgaranti.

/T.P.
eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej, köpte en M3:a där för några år sen. Har ingen lust att hänga ut dem, men nog tycker jag väl att dom borde kunna kosta på sig ett lite mer serviceinriktat bemötande av kunder, speciellt när det kommer till att konditionstesta sina bilar. Om man säljer en bil för runt ~200kkr så ska det väl inte behöva vara så jobbigt att verkligen bevisa för kunden att det inte är något fel på bilen?

Något man bör beakta är ju att även om man köper en bil av en försäljare eller privatperson, så ligger det fortfarande lika mycket kunskapskrav på personen som köper bilen. Det är precis lika krångligt och kräver precis lika mycket genomgång och undersökning av objektet.

Nu har det kanske ändrat sig, vad vet jag. Men jag skulle nog kunna köpa en bil där igen, men tipset jag skulle ge både mig själv och andra är att inte ha så bråttom! Kolla på bilen och gå igenom den grundligt, så ska det ju knappast behöva vara några problem.

/eFx
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.