|
|
|
|---|---|
|
Kan någon rekommendera något bra larm till en E-39-a ? Vad är det man ska tänka på? Funktioner, finesser ev.div funderingar osv? Egna erfarenheter? Gärna prisuppgifter tack. Länk MVH/Andrè | |
|
Kolla på Cargards T70C Länk BMWCS #3560 "Körglädje är min last" |
|
|
Vad kostar ett sånt system CCC-65? Den verkar vara mycket avanceterat Cargards T70C. Länk MVH/Andrè |
|
|
Avancerat är det...och dyrt 4000:- för larm och installation + 4000:- GSM modulen BMWCS #3560 "Körglädje är min last" |
|
|
Ja, nog kostar det alltid! GSM modulen är ju ett måste som jag ser det! :-) Länk MVH/Andrè |
|
|
Kan man inte använda GSM modulen från min orginal monterade GSM telefon då? Länk MVH/Andrè |
|
|
Ja visst e den det, men det finns mycket andra fördelar också. Nej tror inte det. så enkelt är det nog inte, då skulle dom ju inte tjäna några pengar. BMWCS #3560 "Körglädje är min last" |
|
|
Tror jag sett lite billigare priser på T70C, kanske det lönar sig att fråga runt? Själva GSM-modulen (Siemens TC35) kan det också löna sig att kolla priset på via olika återförsäljare, används inte bara till CarGard larm. Det finns flera anledningar till att T70C är anpassad för just denna GSM modul. Vanliga prattelefoner har inte den seriella kommunikation som larmet använder, strömförbrukningen är också en viktig parameter mm. FP |
|
| Tack för det klargörandet folke. Har du installerat ditt larm än? Är det krångligt i så fall? | |
|
Hrm.. Tyvärr inte, tiden osv... Men det kommer, jag återkommer med info. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.