|
|
|
|---|---|
|
Jag har haft min M3-97 i flera månader nu och har bestämt mig för att chöpa chip från Qvarnis eftersom många tycker att hans chip är bra med bra pris.Är det inte så? Jag tänkte få det sänt till mig istället för att åka iväg och lämna in bilen,men jag är inte så bekant med bilen ännu och vet inte var styrboxen är i M3 finns.Jag har skruvat en del med andra bilar och vill börja göra saker själv med M3.Är det någon som har byt chip själv och vill hjälpa mig lite är jag tacksam. Förresten, när man byter olja,måste man ta bort en´´ plastkåpa´´ som täcker oljetråget på undersidan?jag tycker att jag såg den en gång som jag tittade under bilen. Tack. | |
| Databoxen sitter i motorutrymmet på passagerar sidan. | |
Asken (AutoPower) |
Oavsett om det är Qvarnis, Superchip leller någon annan skulle jag avråda från chippning de finns betydligt fler nackdelar än fördelar med att chippa. Använd "sök inlägg" funktionen ovan och skirv tex chip... Sen har du att läsa. Jag har själv avchippat min bil efter att ha chippat den. Man betalar för en känsla men känslan infinner sig inte.... Lycka till Mvh Asken |
| Chippa en M3a kan kosta mer än de smakar i längden eftersom bilen redan har 100 hästar/liter utan överrladdning är den redan rätt hårt trimmad har hört många som rasat motorer pga av chippning tex fått för lite bränsle o som följd av de så bränner du hål i en kolv o då rasar allt i motorn bara att slänga o köpa ny ca 120-140 tusen för en ny motor tänk efter mer än en gång vid chippning men jag vet ju inte din ekonomi heller så har du råd med ev felmarginaler.men ska du över huvudtaget chippa så lämna in bilen för vet du inte ens var styrboxen sitter ska du nog ge fan i de för går något snett så är de bara att skylla på firman som chippat den.Ja motorkåpan under motorn måste av för att du ska kunna tappa ur oljan filtret sitter ju uppeifrån. | |
ant |
jag vet inte så mycket mer än att m3johans förra m3:a, en -97:a, gjorde 12.98 efter att han chippat. Länk ========== Länk |
|
Tack för era synpunkter. Mr Henke jag har inte haft så mycket tid att ´´kolla in bilen`` och tänkte spara lite tid med att fråga,om du läser mitt inlägg noga så ser du att jag säger att jag har skruvat en del med andra bilar;jag har faktiskt byggt upp en 89 cheva camaro,ock då menar jag motorn,växellåda och bakaxel, och naturligtviss chippat den flera gånger,den har gått låga tolvor på strippen och drar under litern på landsväg,topparna på bilen portade jag dom själv etc etc Jag tycker att vi ska vara positiva och kunna våga fråga allt även var styrboxen sitter utan att vara rädd för ett svar där man kan bli mer eller mindre idiotförklarad. |
|
|
Behåll original chippet, har läst / hört om mycket alände med chippade M3:or. Byt avgas, luftfilter etc i stället! /Klas |
|
| de va inget påhopp ursäkta såfall om du tog de så du får givetvis chippa om du vill men man hör mycket problem med chippade m3or är de verkligen värt dom tiondelarna du tjänar?original e bäst annars hade väl BMW plockat ut dom ytterliggare hästkrafterna om motorn fortfarande hade mått bra av de.Att chippa en jänkarV8 e nog en helt annan grej dom motorerna tål ju skitmycket. | |
|
Om jag inte minns fel så är det seriell programering som gäller på -97 och nyare så man måste åka till firman som gör den, kolla på motornords sida. ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Tjenare. Jag skulle rekommendera Unichip. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.