|
|
|
|---|---|
|
Hej! Som ni ser enligt rubriken. Vad kostar det? Kan köpa en billig 745 med rasad turbo. En -82:a tror jag det var. Först ex:et in i Sverige, en hel pärm med utklipp ifrån tidningar om den. Vad är vettigt pris? Den har stått sedan förra sommaren. Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Magnus18: Det finns olika företag som renoverar turbo, lättast är att lämna din egen i byte och få en utbytes, det kostar cirka 7 000:- Bilen i sig med den "lilla" 3,2 liters mototn med den klenare automatlådan är inte så hållbar som de efterkommande f.r.o.m. -84. Är bilen helt rostfri och allt fungerar men med rasad turbo kan du ju ge en 8- 10 000, men bered dig på att det är mer att åtgärda på en gammal bil som stått ett år. Vart finns bilen och är det någon "kändis" som äger den? / Det finns bilar, BMW, M- bilar och Alpina...men man är precis lika glad i dem alla! |
Paap Reeder |
Hej Magnus! När jag för ca 5 år sedan skulle "stoppa i en 745:a" i min M535 E 28 letade jag som sagt efter olika tänkbara objekt. Vill minnas att ngt skiljde mellan årsmodellerna på 745:or -- typ före / efter 83/84. Eller var det 83/83?? Kan det var med eller utan sportaut eller dyl. Vill minnas att jag hade just en 83:a på G men det blev inte ngn affär manl av ngt som inte riktigt passade mitt objekt. Det finns säkert E 23 experter som kan detta bättre. MVH /// Paap R |
|
Har precis köpt en utbytesturbo, 8160:- på turboteknik i Göteborg. Kostar ca 20 000:- utan inbyte av defekt turbo. Vad finns det för utrustning i bilen? |
|
|
Hej! sjuserie: Jag vet inte hade inte tid att kolla efter. Vet inte riktigt, men hörde en siffra på 52 elmotorer i bilen... Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Jag köpte en nyrenoverad turbo för 3000:- utan inbyte aggregatet heter kkk k27 sitter inte bara i BMW 745 utan i massa andra bilar/båtar/traktorer/stereoanläggningar/luftmadrasser också ;) Sätt ut en anonns Jag satte ut anonns på zatzy och fick svar på 20 minuter och 3 timmar senare så blev det affär (ren tur en moderator skulle ha agregatet till sin s2a men det visade sig vara för stort) Mitt råd är unvik GIK, SL turbo och andra större företag om du vill komma undan med mindre pengar |
|
|
Hej! Var och kollade på bilen mer noggrant idag. Den mycket fin både inuti och utan på. Ingen rost överhuvudtaget och den svarta skinddklädseln är som om den nyligen lämnat fabriken. Dock blev jag en aning skum när registreringsnumret inte stämmer, möjligen att han satt på andra skyltar för att slippa en massa folk som ringer, eller så har Vägverket helt enkelt yxat den ifrån registret pga eventuellt utebliven betalning av registreringshållnigsavgifter. I såfall är det möjligt att jag köper den för att sälja den i delar, för det är väl en del jobb att få in den i registret igen? Är det typ inte samma avgaskrav som för nya bilar 2003? Jag kanske är helt ute och glider, men jag har för mig att det är så. Kanske någon som vet? Tack på förhand! Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hej! Det hade varit utmärkt om någon skulle vilja svara innan 16.00 för då ska jag köra ut till honom och diskutera affären på allvar. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hmm.. Sover alla e23 kunniga människor? Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Tjena! Jag tycker du ska kolla upp regnummret, och se så att allt det är i ordning. Vet inte hur mycket jobb det är med att lägga in bilen i registret igen, men det är lättast att slippa... :) Verkar ju bra annars... dock är det väl med 3-växlad automat och l-jetronic insprutning. Automaten skulle jag slänga i sjön och lägga i en 5 växlad man. Skulle samtidigt ändra bakaxelutväxlingen till 3.25:1 eller nåt. kommer kanske svaren lite sent, men du kanske inte har hunnit åka? :) mvh / Magnus |
|
|
Hej! Tack för svaret. Jag hann kolla svaret precis =) Det var en liten svart fläck på nummerskylten så ett G såg ut som ett O. Så skyltarna stämde. Var ute och visade min 528 och det blir byte idag eller imorgon rakt över. Det roliga är ju att det är första 745:an som kom in i Sverige. All historik, kvitto osv finns om bilen förutom ett par månader när den såldes ifrån en BMW-Handlare till mindre märkesoberoende handlare. Lacken är riktigt fin för att vara så gammal. Ingen synlig rost alls, alla lister finns (Highline), inredning är komplett och mattor och skinn och så är i riktigt bra skick. Som jag förstod det så är bilen fullutrustad. Det är en -82:a. Nu längtar jag bara till i eftermiddag. Jag återkommer mer om bilen när jag fått hem den och så. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Nu glömde jag en sak. Inte så smart på morgonen när man försovit sig. Jag skulle verkligen bli glad om någon här en länk till en film där de öser på lite med en 745:a. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hej! Ett litet tips kanske värt att kolla upp.Jag vet att alpina sålde uppdaterings kitt till 745 vet dock inte vad det innehöll men det skulle bli mer av de som finns en hel del av i dessa motorer Mvh.benny |
|
|
Vilket byte alltså! 528 mot 745! Verkar ju vara en vettig bil att ha. Du sa att det var highline-lister, är det möjligtvis så att du menar shadowline-lister (svarta lister). För mig veterligen finns inga highline-lister, dessutom så gjordes highline bara 85-86. Håll oss uppdaterade med hur det går! riktigt spännande ju mvh / Magnus |
|
|
Hej! Nu är jag äntligen ägare till en 745iA Executive -82. Det är en Highline, betänk att den är importerad. Bilen har figurerat i diverse biltidningar eftersom det var det var första ex:et som kom in i Sverige. Nästan helt rostfri, det fanns lite i motorutrymmet men det var inget större. Nästan alla verktyg i bagageutrymmet finns kvar, förbandslådan i armstödet i bakstätet finns kvar. Skumsläckaren är oanvänd. Hade tänk lägga upp bilder i helgen, men sen kom jag på att jag fyller 20 imorgon så det blir nog inget. Men håll lite kolla på nedanstående sida så finns bilder där under nästan vecka. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? Länk |
|
|
Hej ! Låter coolt med en 745:a ! Är det sånna cromade backspeglar på bilen? Har du provkört den något ? Nu har du en riktig direktörsbil ! /V12 |
|
| Vad jag vet fanns Highline bara 86...? | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Stämmer bra, jag har en av dem :-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.