AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
695

Varför en extra-antenn?

Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
Jag är ute och letar efter en 740/750 E38, många jag har sett har satt dit en extra antenn på bakskärmen varför??

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Hejsan.

Troligtvis därför att radioantennen som normalt sitter ibyggd i framrutan har slutat fungera eller att man har bytt ut rutan till en ruta utan inbyggd antenn.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Tyskinporterade bilar med eftermonterad telefon/ och navi har ett stort fult spröt på v bakskärm.......
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
En bekant har en 750i E38 som har en orginalmonterad antenn på vänster bakskärm. Denna bilen har BMW orginal telefon och navi från fabrik.

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!

BMW CS #5139
Visa användare
427
Preben
Chevrolet Colorado -05
X5 4,4 -02
mr-bear
Sitter orginal antennen i framrutan på E38, den sitter alltså Inte som E34 i bakrutan.

M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Om bilen är utrustad med org. monterad telefon och TV så sitter denna antenn med två små förtjockningnar på. Radioantennen är integrerad i bakrutan. Navantennen vet jag inte var den sitter men så var min bil specad (tfln + TV och ej Nav) och jag hade den antennen.

M V H
Stephan

ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
PowerM:

Du menar väl tvärtom?! Jag har på Alpinan kort spröt i ovankant av bakrutan (s.k. glasanten) och det har suttit en HF sats i min bil.

Min E-34-95 hade det suttit eftermonterad telefon i och den hade långt spröt på skärmen, men i min E-38 sitter orig mont tele och jag har kort glasantenn på bakrutan.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ok, verkar finnas flera varianter på det hela. Har du Tv eller Nav? Om det beror på det....?! Det borde tas upp i instruktionsboken om inte annat.

M V H
Stephan

Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.