|
|
|
|---|---|
|
Jag är ute och letar efter en 740/750 E38, många jag har sett har satt dit en extra antenn på bakskärmen varför?? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
|
Hejsan. Troligtvis därför att radioantennen som normalt sitter ibyggd i framrutan har slutat fungera eller att man har bytt ut rutan till en ruta utan inbyggd antenn. |
|
| Tyskinporterade bilar med eftermonterad telefon/ och navi har ett stort fult spröt på v bakskärm....... | |
|
En bekant har en 750i E38 som har en orginalmonterad antenn på vänster bakskärm. Denna bilen har BMW orginal telefon och navi från fabrik. BMW 7er-Burnouts is for wannabees! BMW CS #5139 |
|
|
mr-bear Sitter orginal antennen i framrutan på E38, den sitter alltså Inte som E34 i bakrutan. M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Om bilen är utrustad med org. monterad telefon och TV så sitter denna antenn med två små förtjockningnar på. Radioantennen är integrerad i bakrutan. Navantennen vet jag inte var den sitter men så var min bil specad (tfln + TV och ej Nav) och jag hade den antennen. M V H Stephan __________ Länk |
|
|
Som Asken säger är det bilar med eftermonterad telefon som har spröt på v-bakskärm , min E-34 hade det men E-38 är telefonen monterad från fabrik och antennen sitter i ovankant på bakrutan (kort spröt) |
|
|
PowerM: Du menar väl tvärtom?! Jag har på Alpinan kort spröt i ovankant av bakrutan (s.k. glasanten) och det har suttit en HF sats i min bil. __________ Länk |
|
|
STEPHAN: Min E-34-95 hade det suttit eftermonterad telefon i och den hade långt spröt på skärmen, men i min E-38 sitter orig mont tele och jag har kort glasantenn på bakrutan. |
|
|
Ok, verkar finnas flera varianter på det hela. Har du Tv eller Nav? Om det beror på det....?! Det borde tas upp i instruktionsboken om inte annat. M V H Stephan __________ Länk |
|
| Jag har Tv+ navi men navi "antennen" sitter monterad under hatthyllan om jag inte minns fel | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.