|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har ett problem. Min nyköpta bmw 318iS -88 behöver ett kopplingsbyte. Jag undrar vad det kan kosta på BMW samt om det är bökigt att byta. MVH Robert BMW - Vad annars? | |
| De bästa är om du ringer å frågar dom själv så får du exakta uppgifter å priser för just din bil....men under 2000:- kommer du ju iaf inte | |
matte22k |
det är inte så svårt att byta koppling, dom enda skruvarna som är bökiga att komma åt är dom till startmotorn, annars är det inga problem. |
|
Jag fick en prisuppgift på min från BMW i Mölndal på ca:5400:- Men jag vet ett bättre ställe, som gör ett mycket kompetent jobb och gör det endast på BMW-bilar. Han håller till i Västra Göteborg. Jag har bytt koppling själv på min förra 320 -84. Det var väl inga större problem igentligen MEN var observant på om lådan é bultad på motor med utvändig torx. (Ligger inte i alla hemmapulares verktygslåda). Men det är jobbigt om man inte har en verkstad att stå på, avagasystemet skall ner. Passa även på att byt bussningarna i växellänkaget. Just nu är mitt uttrampningslager slut och bilen skall in på byte av dito samt växellängagebussningar och troligtvis koppling. Till min 320-84 kostade kopplingen bara 1400:- på BMW för några år sedan. Skall tilläggas att den igentligen inte behövdes bytas då den endast var sliten till 2/3delar och bilen hade gått 29000mil. Den var stämplad 1984 otroligt bra grejor. Den hade lätt gjort 10000mil till. Så nu återstår att se om det blir byte av koppling eller ej, tror att priset på kopplin nu var ca2300:- till 320 -89. PeterB Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.