|
|
|
|---|---|
|
Vet någon om det finns extra bromsljus att köpa till touring? Som typ sitter i mitten överst på bakfönstret? BMW original kanske? Ska ju helst vara något som ser snyggt ut, inte Biltema... :) /Stefan | |
|
Jag hade det på min 530I Touring-94,tror att M5 Touring hade det orginal. www.uphillracing.com |
|
| BMW original finns. Men tyvärr till en dryg kostnad, ca 3000:-. | |
|
Det är ingen som bytt lampor i det övre bromsljuset? Hur får man bort glaset (plast är det väl egentligen!)? Det är bara hälften av mina lampor som lyser! // Fredrik |
|
|
Kolla på Länk där finns en beskrivning. Lars |
|
|
Lars: Tackar, tackar.... // Fredrik |
|
|
Roger: Har du sålt din bil eller? I så fall kanske vi ska ta bort annonsen på touringklubben. _____ Micke Länk Länk |
|
|
Japp,bilen är såld och jag sålde fälgarna i går så du kan ta bort dom. www.uphillracing.com |
|
|
Ok, jag snyggar till lite efter dig då. Men du hänger kvar som medlem eller? _____ Micke Länk Länk |
|
mackan325 |
Tredje bromsljus kom som standard på årsmodell 96 i SE. Leta rätt på en sån på skroten så kan ni plocka! |
|
Passar den från -96 rätt av? /Stefan |
|
|
Måste nog plocka hela bakrutan i så fall... Sitter limmad som om den var del av glaset... Försökte få bort den när jag lackade min och jag fick då inte bort den... (rutspoilern alltså). Lycka till! Danne - H U M A N R A G E - Länk |
|
mackan325 |
Warcow, Ja men jag tror Danne har rätt när han säger att spoilern är limmad i rutan. Du får nog byta ut hela rutan. Nästa fråga är huruvida din bil har en kontakt på kabelstammen eller om du måste stjäla ström. I USA hade touringen samma tredje ljus från start 92, kanske har alla bilar samma kabestam?? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.