|
|
|
|---|---|
Grusse |
Man villa ju plocka ur rutorna när man lackar en bil, så jag undrar hur man får ur dom limmade rutorna "hela"(Fram & Bakruta). Jag antar att man inte bara trycker ur dom som man kan göra med dom i vanlig gummilist, utan dom limmade måste väl nästan skäras ur på något vis? Hur gör man enklast? |
|
Om jag inte är felunderättad värmer man runt rutramen med speciella verktyg för att få limmet att lossna. Dessa verktyg har nog bara bilglasmästare, mer avancerade verkstäder eller lackverkstäder! Mvh |
|
Grusse |
Okej, så då är det alltså inget man kan göra själv. JAg får äka och snacka med en glasmästare då. Tack för hjälpen. |
|
Grusse: Du kan plocka ut rutan själv med hjälp av pianotråd & en kompis. Samt nån typ av handtag för det går inte att hålla direkt i tråden. Men du åker nog på att köpa en ny list till åtminstone vindrutan, då det är svårt att få bort den hel. Hör av dig om du behöver mer tips. |
|
| Normalt sett använder man ett speciellt skärverktyg, men det är ju inte så lätt att få tag på + att det är ganska dyrt. | |
|
pianotråd + två svetstänger funkar utmärkt Länk |
|
Grusse |
Okej, då ska jag testa med det. Om det inte skulle gå nå bra så får jag väl kontakta glasmästaren då. Tack för tipsen! |
| Ta det lungt med vindrutan. Försök att inte låta pianotråden ligga emot vindrutan för mycket. Då kan den gå sönder. Bakrutan är mer hållbar. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.