AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
260

BMW Group Solna

Ma
142
Maveric
320i E46 -01
Mycke har skrivits om Solna, det mesta är negativt. Även jag har kommenterat Solna negativt. Med detta inlägg vill jag faktiskt ge BMW Solna en eloge. Beställde ett tillbehör av dem som de tyvärr missade att själva beställa av BMW i tyskland. För att få en nöjd kund fick jag tillbehöret gratis (goodwill) samt att de skickade hem det och ringde en dag efter och kontrollerade om jag var nöjd. Jag tror att all kritik har tagit och vi kan nog förvänta oss en bättre respns hos BMW i Solna.

Det finns inga problem, bara ännu ej funna lösningar!
Nisse
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Händer en dålig grej och hundra bra kan man ge sig katten på att man hör talas om den dåliga...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kristian, man brukar i marknadsföringssammanhang generalisera och säga att det behövs 7-10 bra upplevelser kring ett märke/företag etc., för att uppväga en dålig upplevelse!

Dessutom brukar man väl säga att en missnöjd kund = 10 missnöjda kunder pga. människors förmåga att sprida "badwill-rykten/fakta" vidare till vänner och bekanta etc.

Med det i bakhuvudet inser man vikten av att ha goda kundrelationer...

Mvh
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Kul att Solna börjat skärpa sig, och skönt att folk delar med sig av sina GODA erfarenheter också :)

Mvh
Kalle H, BMW CS[syd]#5120
____
Länk
Esa
November 2001 när BMWCS hade sin rabatt träff på solna hade jag beställt en del grejor i god tid. När det blev min tur visade det sig att en del var restat/felbeställt. Efter mycket strul i efterhand och lång väntetid innan allt blev rätt. Jag har för mig att jag fick de sista delarna i januari. Jag fick visserligen kompensation med ca: 15% men jag hade föredragit att det skulle fungerat från början. Jag hade lite strul förra året också med kompensation som följd. Jag hoppas BMWCS lägger träffen hos en annan BMW handlare i fortsättning. Jag tycker man har hört lite väl mycket skit om dom. Mitt förtroende har dom mist för länge sedan.

Kompensation är en mänsklig rättighet. Jag skiter i vad folk tycker om millimeter rättvisa, rätt ska vara rätt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

För mycket av det goda!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.