|
|
|
|---|---|
Grusse |
Som överskriften lyder, satt ABS standard på 325 -93? |
|
Ja det måste det definitivt ha gjort!! E ju standard på 325 -88. Annars är det nåt som är j-vligt skumt häromkring |
|
|
Ja det måste det definitivt ha gjort!! E ju standard på 325 -88. Annars är det nåt som är j-vligt skumt häromkring |
|
| Det är standard. Alla E36 (i alla fall sexcylindriga) hade det som standard i Sverige och Tyskland vad jag vet. | |
Grusse |
Okej, misstänkte det. Tack för info. Min M3 E30: Länk |
|
Grusse: Väldigt fin M3a måste jag säga! Blir mer och mer sugen på att skaffa en sån :) /Johan [CUL8ER] |
|
|
Stavros: Är det verkligen standard på 325-88?? är lite osäker på det..... /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" Länk |
|
|
Det har varit standard på alla 325:or. /T.P. |
|
|
Abs e standard på 325. Likaså bromskivor bak på 325. I alla fall på 88:an och framåt. Tidigare vet jag ej. |
|
Grusse |
"Johan99" Man får tacka så mycket. Min M3 E30: Länk |
gangsta_toth |
Min 325 från -86 är utan... =( Är det nån som vet om det går att eftermontera? |
| gangsta_toth: Är den importerad eller svensksåld? Att eftermontera är nog inget man gör i en handvändig direkt, tyvärr. | |
gangsta_toth |
Den blev importerad redan -87. Jag vet att tex så ska fjäderbenen vara annorlunda, med uttag för abs-givaren o sånt. Men det jag vill veta är om det blir nått elektriskt klydd? Det mekaniska kan man ju alltid fixa... |
| Det e garanterat ABS en 325:a 93, Grusse | |
Richard B |
Hur e det med 316 -92 (e36) någon som vet om abs är standard på den? |
|
Såvitt jag minns blev ABS och Airbag standard på alla svensksålda BMW iom årsmodell -93, man körde ganska hårt med det i marknadsföringen. 325 E36 hade ABS som standard redan från början, jag hade ABS på bägge mina (-91 resp -92). En 316i -92 hade inte ABS som standard, men det fanns att få som extrautrustning. /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.