|
|
|
|---|---|
|
tjena alla var på väg hem inatt, oe bilen bara dog efter 4.5 mil.min lilla fråga till er alla freaks är vaaad kan det vara? bilen går bara runt på startmotorn utan att vilja ta , det har hänt att den har hostat till lite precis som den skulle vilja igång. nue har jag idag hållt på att kolla om det är pumpen ? jag hittar inte den(lite novis på mek),jag ville ta reda på om den snurrar men jag hör inget.bara ett surr framme i motorn vid luftburken . har ni några tips ? tackar alla på förhand!!! | |
|
"Bimmer7er" hade samma problem. Länk MVH Pegasus.. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
tack för svaret pegasus men mitt problem som jag skrev tidigare var att var f....n sitter pumpen har krypit under bilen o försökt att hitta den ? obs jag meckar inte me bil i vanliga fall. fick ett tips av en vän om jae hade start spärr (imobilizer) jag har för mig att den är kopplad me tre relä ström startmotor bränslepump jag har varit runt bilen och lyssnat o det hörs inget surr när tändningen slås på tack på förhand..... |
|
|
Kan det vara så enkelt,att din bränslepump dog?????? |
|
Bimmer7er |
plummer: Din beskrivning på ditt problem med bilen stämmer exakt med vad jag råkade ut för - "bara dog" "hosta till lite" "precis som den skulle vilja igång". På min var det bränslepumpen som sa tack för mig. Bränslepumpen sitter ovan bensintanken under baksätet, lyft baksätet så ser du. /// Bimmer7er |
|
jag tackar så mkt jag lyfte på baksätet igår också där sitter två st runda gummi ploppar på vardera sida me kablar till är det någon av dessa jae trodsde kanske det var nån givar e till tanken bara |
|
|
jaha! har idag kollat upp startspärr och ström går fram på alla kablarna, samt kollat bränslepumpen för att se om den snurrade (kollade me en kabel direkt från batteri) oe den gick. det roliga i det hela är att jag har ingen stöm till pumpen fram ifrån,kollat säkringar o de e hela(suck) min lilla eller stora fråga är vaaad i heel--e kan det vara styrs det via ett relä någonstans eller ? kan det vara styrenheten som spökar? jag har inte fler idéer tips någon? MVH |
|
|
Ååå, det låter inte trevligt. Farsan ska byta bränslepump på sin bil nu och det går på 5100 kr, och då har vi bara en pump. 7-serien har väl 2 st om jag inte minns fel. Men det är väl för hoppningsvis bara en pump som gått sönder. Mvh Har du råd att inte köra Tyskt? |
|
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Har du inte några huvudsäkringar då? Jag hade problem med lite grejer på min 520 för ett tag sedan, och då var det en huvudsäkring som hade gått. På E34an sitter de ej bland de andra säkringarna, utan nära batteriet, i en liten plastlåda från vilken det går ut grova elkablar. /Mattias |
![]() 239 E61 525dAT LCI -08 Schwartz II
E61 530iAT -06 Monacoblau E85 Z4 3.0i -04 Sterling-grau |
Det är klart, ett relä låter ju rimligt också. Jag vet dock inte vart det sitter... Det vet säkert ngn annan. /Mattias |
|
IT´s ALIVE bilen startade idag,jae tackar för alla tips som ni hare kommit med.ni undrar förstås vad felet var? det tänker jag inte berätta(skojar)det var faktiskt pumpen som var sönder,jag bytade den idag. troligtvis så har hjulet inne i pumpen lossnat eller nåt .den gamla pumpen gick det höde jag men kollade ej om den gav tryck.Som svar på CARFANATIC inlägg skall jag tillägga det vet inte folk inne på fö-bil iheller eftersom de har aldrig bytat relä på e38. än en gång tackar jag allla för de tips de har kommit med SOLEN SKIIINER ! MVH |
|
|
Vad kostade pumpen? |
|
|
den kostade 2800 kr, bytade även bränslereläet( det sitter på höger bakskärm ovan batteriet) ett 5 poligt. var ute igår och tog en runda .ville kolla så allt var ok io med för att jag hade plockat ut boxarna. hon spinner som en katt!!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.