|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått höra att tyskimporterade bmw E46 inte håller värmen på vintern att det är för klent värmepaket för svenska vintern? Är detta sant? | |
|
Det är en myt. /T.P. |
|
|
Tvivlar på detta då min kommer från Tyskland och jag har haft den hemma under denna vinter och hade inga som helst problem med värmen. //Robban BMW CS #4729 Länk |
|
|
Vet inte om det skiljer något i just värmepaketet men det finns en utrustningspunkt, som heter "#842 Kaltlans-ausfeuhrung" Den utrustningen har alla svensksålda bilar, men även de flesta tysksålda om jag har förstått det hela rätt! Kan vara skillnad i värmepaket, batteristorlek, generatorkapacitet, spolarmunstycken, värmesitsar etc.!? Jag vet inte exakt innehåll i utrustningspunkt #842! Om en specifik bil har just den punkten kan man kolla genom att ta chassinummer till BMW. De kollar sedan vilken utrustning som fabriken levererat den med. Mvh |
|
| Tack för svaren mvh 237 | |
|
Har E46 coupé ....funkar fin fin på vintern......varmt och gott nästan att det blir fortare varmt än min förra svensksålda E39:a OO=00=OO Go & Gla Kekschokla |
|
| Har heller inga problem att få värme i bilen trots att det är minus 12 här på västkusten för tillfället. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.